۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۶۵۲۳۵
مدیر حوزه علمیه بسطام:

منتظر حقیقی افق زندگی‌اش را با امام زمان خود تنظیم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهر بسطام با برشمردن چهار ویژگی اصلی یاران امام زمان(عج) در کلام امام صادق(ع)، شامل ولایت‌پذیری، وفاداری، ثبات قدم و راضی به رضای حق بودن، گفت: منتظر حقیقی افق زندگی‌اش را با امام زمان خود تنظیم می‌کند.
مدير حوزه علميه بسطام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین رمضان‌علی عین الکمال، مدیر حوزه علمیه شهر بسطام بعدازظهر امروز در جمع شرکت کنندگان آیین میلاد مسعود حضرت صاحب‌الزمان(ع) در مسجد عالمی دامغان با طرح این مسأله که آیا در عصر آخرالزمان به سر ‌می‌بریم؟ و این‌که این سؤال  پرسش مغفول مانده ذهن بسیاری از افراد است، گفت: بهترین منبع برای رسیدن به درکی درست از شرایط جهان در عصر ظهور مهدی موعود و وظایف یک منتظر حقیقی روایات ائمه‌اطهار و به‌ویژه احادیث کثیر باقی‌مانده از امام صادق(ع) در این‌باره است.

 

وی تصریح کرد: زمانی این پرسش که آیا دنیای پر از ظلم و جور شده امروز، شرایط ظهور موعود نجات‌بخش را داراست یا نه، برای شما حساسیت بیشتری می‌یابد که بدانید، جریان جنایت‌کار و تکفیری داعش در استراتژی کلان خود و موضع‌گیری‌های تبلیغاتیش خود را زمینه‌ساز ظهور منجی معرفی می‌کند و با چنین استدلالی وحشیانه خون شیعیان را برزمین می‌ریزد.  

 

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه بیشترین روایات راجع به حضرت مهدی(ع) و مسائل پیرامونی آن حضرت از امام صادق(ع) نقل شده و در زمان آن حضرت نیز انحرافاتی در این زمینه از سوی برخی از فرصت‌طلبان شکل گرفته است افزود: امام ششم ویژگی‌های این دوران را به روشنی ذکر کرده‌اند که از بارز‌ترین آنها، فزونی ظلم و جور در جهان، ظاهر‌های آراسته و باطن‌های متعفن اهل ریا و سخت شدن تمیز دادن حق از باطل است.

 

مدیر حوزه علمیه بسطام ویژگی‌های یاران حضرت ولی عصر(عج) را خصایص یاران سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان کرد و گفت: اگر به‌درستی به این کلام امام صادق(ع) توجه کنیم در می‌یابیم که آنچه سبب شده مهدی فاطمه(عج) همچنان در غیبت بماند فراهم نشدن 313 یار و فرمانده راستین است که اگر مهیا شوند حضرت لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عین الکمال در تشریح چهار ویژگی بارز یاران امام عصر از منظر صادق آل محمد(ع)، افزود: نخستین ویژگی‌ولایت‌پذیری است، واژه‌ای که امروز در ظاهر بسیار استفاده می‌شود اما در حقیقت هنگامی معنی می‌یابد که فرد افق زندگی‌اش را با ولی خدا تنظیم کند و خواست و رضایتش، میل و رضایت او باشد.

 

وی وجود پرفضیلت حضرت قمربنی‌هاشم(ع) را اسوه و الگوی ولایت‌پذیری و سرمایه‌گذاری معنوی عمر با برکت امیرالمؤمنین(ع) برای واقعه تاریخ‌ساز عاشورا برشمرد و خاطر‌نشان کرد: حضرت اباالفضل(ع) که عمری را به رشادت گذرانده بود تا آخرین ساعات عاشورای حسینی شمشیرش در قلاف ماند، زیرا امام زمانش به جنگیدن او راضی نبود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که آیا امروز ما ولایت‌پذیریم، تصریح کرد: صبح عاشورا امام حسین(ع) به برادرشان حضرت عباس(ع) فرمودند: امروز وظیفه ما جنگیدن نیست بلکه دفاع کردن است، از یاد نبر که هرچه بیشتر از آنها بکشیم بر خواهر و خانواده‌مان سخت‌تر می‌گیرند، همانا آنچه خشم قمربنی‌هاشم(ع) را مهار کرد چشم به دهان ولی خدا بودن است.

 

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دومین ویژگی یاران امام حسین(ع) که در وجود یاوران مهدی(عج) متجلی می‌شود را باوفایی دانست و افزود: قمر بنی‌هاشم(ع) پیمانه‌ای لبریز از وفا بود و آن هنگام که شمر برای او امان نامه آورد ثابت کرد که همه هستی‌اش امام زمانش است و یا سعیدبن عبدالله که بعد از اثابت 13 تیر هنگام جان دادن در آغوش امام حسین(ع) از حضرت پرسید آیا پیمانه‌ام را پر کردم، آیا وفاداری‌ام را ثابت نمودم.

 

مدیر حوزه علمیه بسطام تأکید کرد: وفاداری به امام زمان(عج) یعنی هر آنچه از دستمان بر‌می‌آید برای ولی خدا انجام دهیم، انتظار و مهیاشدن یعنی عباس باشیم و نگاهمان به دهان ولی ‌خدا باشد تا بشنویم که از ما چه‌ می‌خواهد، از خود بپرسیم آیا ما در حقیقت ولایت‌پذیر و یار باوفای ولایتیم و در هر قدم تنها رضایت خدا را مد نظر داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عین الکمال سومین خصوصیت یاران اباعبدالله(ع) و امام زمان(عج) را ثابت قدم بودن عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که در آخرالزمان حفظ دین از نگاه‌داشتن آتش در کف دست سخت‌تر است، منتظر و یار راستین مهدی(عج) کسی‌است که در برابر هر هجمه‌ دشمن دلش نلرزد و امام و راه خود را رها نکند.

 

وی چهارمین ویژگی یاران حضرت حجت برگرفته از کلام امام صادق(ع) را راضی بودن به رضای خداوند برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) از لحظه حرکت خود از مدینه برپیمان خود استوار و تا آخرین لحظه راضی به رضای حضرت حق بود و چیزی را فراتر از رضایت و قرب الهی و تسلیم بودن در برابر خواست خداوند نمی‌دانست.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید به روشنی بپذیریم کسی منظر است که قلبش مضطر باشد، آنگاه انتظار معنا پیدا می‌کند که از نبود امکام زمانمان دچار اضطرار و اضطراب شویم، امام امروز اکثر ما عملا کاری به ظهور مهدی فاطمه(عج) نداریم، چون درک نکرده‌ایم که برای گذراندن این راه پر خطر وجود و ظهور امام عصر اضطرار است.

 

مدیر حوزه علمیه بسطام خاطر‌نشان کرد: باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که یار و یاور ولی خدا باشیم، آنچه را بخواهیم که او می‌خواهد، نبودن او ما را غصه دار کند، لحظه‌لحظه زندگی پیش از ظهور او برای ما اضطرار و اضطراب باشد، برای حضور و ظهورش دعا نموده و خود را مهیا سازیم و عباس‌وار آماده انجام تکلیف باشیم./977/پ202/ح

ارسال نظرات