۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۶۵۲۳۶
آیت الله توکل:

آل سعود با دلارهای نفتی خود در باتلاق یمن غرق می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل با بیان این که آل سعود به سرنوشت دیگر حاکمان مستکبر دچار خواهد شد، اذعان کرد: آل سعود با دلارهای نفتی خود به زودی به ذلت کشیده خواهد شد و در باتلاق یمن غرق می شود.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم امروز در جشن میلاد امام عصر(عج) در امامزاده عبدالله بابل به تشریح و تفسیر  آیه پنج سوره مبارکه قصص پرداخت و گفت: خداوند بر اساس این آیه، وعده حاکم شدن مستضعفان و ذلیل شدن مستکبران را در دنیا می دهد و این مسأله بر اساس اراده حق تعالی است.

 

وی با بیان این که اراده الهی یا تکوینی و یا تشریعی است، اظهار داشت: براساس اراده تکوینی، اراده از مراد و به حقیقت رسیدن آن منفک نیست و این مسأله به امر الهی محقق می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح اراده تشریعی خداوند پرداخت و خاطرنشان کرد: اراده تشریعی زمانی محقق می شود که اراده انسان هم منطبق با اراده الهی باشد و آن زمان است که مراد حتمی می شود.

 

وی ادامه داد: در اراده تشریعی حوز اختیارات انسان تعیین کننده است و اگر اراده انسان با اراده خداوند منطبق نباشد، آن واقعه اتفاق نمی افتد.

 

آیت الله توکل با بیان این که برخی از اراده های الهی زمانبر است، تصریح کرد: اینکه خداوند متعال اراده کرد تا مستضعفان عالم به حاکمیت برسند موضوعی حتمی است اما زمان انجام آن طول می کشد.

 

وی با اشاره به آیه 23 سوره یونس گفت: خداوند اقتضای سنت خود برای همگان بیان می کند که ظالم خیال نکند می تواند به راحتی اشک مظلوم را در آورد زیرا روزی همین ظالم به فلاکت و بدبختی می افتد و مطلومان حاکم می شوند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با دسته بندی مظلومان بر اساس آیات قرآن اظهار داشت: مظلومان بر اساس حکم قرآن به دو دسته ظلم پذیر و ظلم دیده که در برابر ظلم ظالمان راهی ندارند، تقسیم بندی می شوند.

 

وی افزود: مظلومانی که در برابر ظلم ظالمین و مستکبران تبعیت و یا سکوت کنند به همراه ظالمان در آتش خواهند افتاد زیرا آنها با کارهایشان راه ظلم را برای مستکبران گشودند.

 

آیت الله توکل مظلومان و مستعضفان مورد نظر قرآن را آن دسته از افرادی دانست که  همه راه ها برای مقابله با ظلم برای آنها بسته شده است و ادامه داد: خداوند منتی بزرگ بر این دسته از مظلومان نهاد و در همین دنیا ظالمان را به خفت و خواری می کشاند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به نمونه های قرآنی از این سنت خداوند پرداخت و اظهار داشت: نمرود با آن همه جاه و مقام و غرور از سوی یک پشه حقیر شد و فرعون نیز از سوی آب به هلاکت رسید و این  نمونه ای از سرنوشت ظالمان و حاکمان جور  و ستم است.

 

وی با اشاره به سرنوشت برخی از حاکمان مستبد در این عصر گفت: شوروی با دست خودش تکه تکه شد و از آن ابرقدرت بزرگ خبری نیست و نیز صدام، قزافی و مبارک به خفت و بیچارگی افتادند و این سرنوشت ظالمین است.

 

آیت الله توکل با بیان این که آل سعود به سرنوشت دیگر حاکمان مستکبر  دچار خواهد شد، اذعان کرد: آل سعود با دلارهای نفتی خود به زودی به ذلت کشیده خواهد شد و در باتلاق یمن غرق می شود.

 

وی ادامه داد: خاندان آل سعود که جز شکم و شهوت چیزی نمی فهمند و در حال حاضر که دستشان به خون مظلومان یمن، عراق و سوریه آلوده شده است به سزای اعمال براساس وعده الهی خواهند رسید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به توطئه برخی از عناصر داخلی و فتنه گران اشاره کرد و گفت: کسانی که امروز دل رهبر معظم انقلاب را که نائب امام زمان(عج) است، به درد می آورند و برای همدیگر عناوین تقدیم می کنند باید منتظر تودهنی خوردن باشند.

 

وی افزود: آن کسانی که با امام، رهبری و خون شهدا در افتادند از سوی همین ملت تو دهنی می خورند و به ذلت می افتند.

 

آیت الله توکل به جانفشانی شهدا و خانواده های آنان اشاره و آنها را مصداق برجسته ای از پیروی در خط ولایت دانست و اظهار داشت: مادر چهار شهید وقتی با نشان دادن عکس های فرزندش به امام راحل اشک ایشان را می بیند، متأثر می شود و گوید که فرزندانم را دادم تا اشک امامم را نبینم اما عده ای متأسفانه در داخل دل ولی امر و امامان را به درد می آورند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات