۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۶۵۲۴۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

مکتب امام خمینی برخاسته از اسلام اصیل است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم حرکت الهی امام خمینی (ره)را عاری از هر گونه ریا و دنیا طلبی دانست و گفت: روحانیت پس از ورود به عرصه سیاست باید بیش از گذشته به ذی طلبگی خود اهمیت داده و باعث تبلیغ اسلام ناب محمدی در جامعه باشد.
حجت الاسلام علي قرباني
حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت‌های امام خمینی (ره) را در طول دوران زندگی خود را الهی توصیف کرد و اظهار داشت: حتی در عبارات به کار برده امام در نوشتجاتشان مشخص است که کلمه خدا را بیش از سایر کلمات به کار برده‌اند؛ این نشان دهنده توجه زیاد خداوند به خداوند در طول دوران زندگیشان است.
 
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) همانند حضرت ابراهیم و دیگر انبیاء الهی فعالیتی مخلصانه در راه رضای خداوند در طول دوران زندگی خود انجام داد و از این رو است که مکتب ایشان مورد قبول هر انسان حقیقت طلبی واقع می‌شود.
 
حجت الاسلام قربانی افزود: رسیدن به احقاق حقوق مستضعفین بدون در نظر داشتن منافع شخصی از خصوصیات بارز رهبر کبیر انقلاب بوده است؛ در دوران رهبری کشور به وسیله ایشان حتی دیده نشد که این مرجع عالیقدر جهان تشیع برای فرزندانش به دنبال پست و مقام باشد.
 
وی اظهار داشت: در حرکت امام خمینی (ره) نقش روحانیت بسیار پر رنگ بود؛ هر چند دانشگاهیان و حتی ملی گرایان در انقلاب حضور داشتند اما روحانیت نقش اساسی و کلیدی در انقلاب حضرت امام (ره) ایفا کرد؛ در شروع انقلاب ایشان بسیار مراقب بودند که روحانیت در مسندها قرار نگیرند و در کارهای اجرایی وارد نشوند.
 
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: پس از دولت موقت با ریاست مهندس بازرگان و ریاست جمهوری بنی صدر امام خمینی (ره) بر آن شدند تا به روحانیت اجازه ورود به پست ریاست جمهوری را بدهند.
 
حجت الاسلام قربانی ادامه داد:‌ حال که روحانیت به عرصه مسند داری در اجتماع وارد شده است پس تمام روحانیان باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند؛ روحانیان نباید کاری کنند که وجه روحانیت در جامعه خدشه دار شود.
 
وی افزود: هر چند هر روحانی ممکن است خطایی به مراتب کمتر از اقشار دیگر در جامعه انجام دهد اما شاهد آن هستیم که کوچکترین اشتباهات یک روحانی را دشمن چندین برابر نشان داده و آن را در شبکه‌های اجتماعی برای تخریب چهره روحانیت به نمایش عموم می‌گذارد.
 
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: روحانیان باید ذی طلبگی خود را حفظ کنند؛ برای اینکه یک روحانی در محله، کوچه و همسایه خودش نقش آفرینی کند باید اخلاق، رفتار، برخورد ماشین و خانواده آن دارای ذی طلبگی باشد؛ تمام مسائل شخصی و محیطی باید به گونه‌ای رعایت شود تا مردم شیفته طلاب همسایه خود باشند.
 
حجت الاسلام قربانی در پایان گفت: روحانیان می‌توانند از زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب درس بگیرند که چگونه یک روحانی می‌تواند راه و مکتب امام را حفظ کرده، در زندگی شخصی خود ذی طلبگی را فراموش نکند و در تمام موارد پا جا پای امام خمینی (ره) بگذارد، و در زندگی پیروز و کامیاب باشد./836/ت302/ش
ارسال نظرات