۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۶۵۲۶۰
کارشناس مسائل مذهبی:

اطاعت محض از ولی خدا شرایط ظهور حضرت مهدی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که ما باید شرایط را برای ورود و ظهور حضرت آماده کنیم گفت: مؤمنان باید در دوران انتظار خود را آماده هر گونه جانفشانی برای ظهور حضرت کنند و در اصل به مقام اطاعت محض برسند.
حجت الاسلام محسن مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محسن مظاهری، کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در بیت‌الجواد(ع) و در جمع جوانان هیأت سائلان الحسین گفت: مهم ترین علت تأخیر در امر فرج امام زمان(عج) دنیاگرایی مردم است.

 

وی در ادامه با بیان این که در امت‌های قبل از رسول خدا، این مسأله، یعنی دنیاطلبی امر را بر اولیای خداوند سخت کرده بود ابراز داشت: دنیا طلبی ریشه شکست خوردن همه حرکات انقلابی و مخصوصا دفاع از ولی خدا است.

 

حجت الاسلام مظاهری درخواست های مردم از امام زمان در عصر غیبت را در حد مادیات توصیف کرد و گفت: اگر مردم از لحاظ مادی مشکلی نداشته باشند اطراف ولی خدا را خالی می کنند و حادثه کربلا را تکرار می کنند.

 

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با ذکر مثالی از دعوت ولی خدا توسط کوفیان تصریح کرد: تمام درخواست کوفیان در حد مادیات بود، چرا که با ورود عبیدالله و بیان وعده و وعید به مردم همان‌هایی که از امام دعوت کرده بودند در مقابل ولی خدا ایستادند.

 

وی سازماندهی ابلیس را یکی از قوی ترین ترفندهای شیطانی دانست و ابراز داشت: از اقدامات اعوان و انصار ابلیس دعوت مردم به امور مادی و دوری از ولی خدا است و با این ترفند مردم هدف از آمدن حضرت را در امور مادی خلاصه کنند.

 

حجت الاسلام مظاهری ادامه داد: اگر مردم سرگرم دنیا شوند زمینه ای برای آمدن حجت خدا پیدا نخواهد شد، چرا که هدف از آمدن ولی خدا رهایی مردم از مشکلات مادی نیست.

 

این کارشناس امور دینی با بیان این که هدف از آمدن امام زمان رسیدن به عدل و احیای عدالت نیست، گفت: تا زمانی که ما فقط برای رهایی از ظلم امام زمان را صدا می زنیم، هنوز امام زمان خواه نشده ایم.

 

حجت الاسلام مظاهری هدف از آمدن امام زمان را احیای حاکمیت اسلامی دانست و گفت: آمدن ولی الله مطلق امرش بر عالم تکوین سیطره دارد و آمدن حضرت، حکومت اسلامی را در پی دارد و او از ما برتر است و همه باید فدای حجت خدا بشوند.

 

وی در پایان با بیان این که ما باید شرایط را برای ورود و ظهور حضرت آماده کنیم، اظهار داشت: مؤمنان باید در دوران انتظار خود را آماده هر گونه جانفشانی برای ظهور حضرت کنند و در اصل به مقام اطاعت محض برسند./939/پ202/ح  

ارسال نظرات