۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۳۴۰
نماینده مردم تبریز:

لغو تحریم ها، ادامه غنی سازی و عدم دسترسی به اماکن نظامی باید در مذاکرات لحاظ شود

خبرگزاری رسا ـ سعیدی در جمع فرماندهان سپاه و بسیج بستان‌آباد گفت: لغو همه جانبه تحریم ها، ادامه غنی سازی و فعالیت فردو و عدم دسترسی به اماکن نظامی باید در مذاکرات لحاظ شود.
سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در اجلاس مجمع عالی بسیج شهرستان بستان آباد با اشاره به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: رهبری تأکید داشتند که مذاکره زیر سایه تهدید معنا ندارد.

 


وی  با بیان این‌که تحمیل اراده در مذاکرات هسته ای از سوی آمریکا قابل قبول نیست، خاطرنشان مرد: در این مذاکرات به دنبال شکستن اجماع جهانی علیه کشورمان هستیم، در مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 به دنبال این هستیم که حسن نیت خود را به جهان نشان دهیم.

 


سعیدی با بیان این‌که غرب به بهانه اعتمادسازی نمی تواند عزت، شرف و استقلال ملت ایران را پایمال کند، ادامه داد: آمریکا در مذاکرات هسته ای به دنبال معامله ای است که به قیمت آبرو و حیثیت ما تمام شود، البته در مذاکرات هسته ای چارچوب مطالبات رهبر انقلاب باید مدنظر باشد.

 


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: می خواهیم در مذاکرات نشان دهیم که ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و نکات منفی در کارهای خود ندارد. بر این مبنا وارد مذاکرات هسته ای شده و در این راه تلاش خواهیم کرد ارزش‌های انقلاب اسلامی در مذاکرات حفظ شود.

 


وی با بیان این‌که حاصل تمامی مذاکرات بایستی ختم به لغو تمامی تحریم‌ها و ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور شود، تصریح کرد: لغو همه جانبه تحریم ها، ادامه غنی سازی و فعالیت فردو، عدم دسترسی به اماکن نظامی باید در مذاکرات لحاظ شود.

 


سعیدی با اشاره به این‌که آمریکا در انجام تعهدات خود پس از توافق اولیه ژنو نشان داد که قابل اعتماد نبوده است، افزود: در مقابل ایران به تمامی تعهدات خود در برابرآژانس عمل کرده است، آمریکا با فضا سازی مسموم سعی بر اجماع جوامع علیه ایران دارد.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که دانشمندان جوان ایران با تکیه بر دانش بومی بر فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته اند و هیچ اعمال زور و زیاده‌خواهی غرب را بر نمی تابند، گفت: توسعه روز افزون ایران اسلامی و دستیابی آن به علم فناوری هسته ای و شکست اهداف آمریکا در منطقه عوامل نگرانی غرب در منطقه است.

 


وی با اشاره به این‌که این عوامل سبب شده با کشورهای 1+5 نتوانیم به تفاهم برسیم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی غرب با ملت ایران از تفاوت دیدگاه و ایدئولوژی نشأت می گیرد، چراکه دیدگاه اسلام و تشیع با دیدگاه غرب که بر مبنای تجاوز، تعدی، غارت و گسترش سلطه است در تضاد است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات