۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۶۵۳۶۱

مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت ارتحال امام

خبرگزاری رسا ـ دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز با حضور گسترده عاشقان امام خمینی(ره) و مسؤولان استانی در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.
حسينيه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز و همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و با حضور گسترده خیل عاشقان ایشان و مسؤولان استانی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش؛ دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که چند سالی است در روز ارتحال امام خمینی (ره) و به یاد آن یار سفرکرده برگزار می شود، امسال نیز مانند سنوات گذشته از ساعت 10 صبح و از مقابل مسجد حسینیه اعظم زنجان آغاز و تا امامزاده سید ابراهیم (ع) ادامه داشت.

 

در میان موج عظیم جمعیتی که برای گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره) در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور یافته بودند؛ حضور افراد مسن و پیرمردها بیشتر برای همه جالب بود، انگار این پیرمردهای امروز که همان جوانان زمان خمینی هستند تا هنگام مرگ با او پیمان بسته اند و هنوز با مشقت زیاد بر این عهد و پیمان خود استوار هستند.

 

گفتنی است؛ دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که آوازه ای جهانی یافته و به دومین قربانگاه جهان اسلام ملقب شده است هر سال فقط سه بار برگزار می شود که اصلی ترین آن 8 محرم و به یاد علمدار کربلا عباس بن علی (ع) است؛ دیگری هم در اربعین امام حسین (ع) برگزار می شود اما برگزاری این دسته عزاداری با همه عظمت خود پیامی دیگر دارد و آن هم این که احیاگر شعائر حسینی امام خمینی (ره) است نه اشخاص دیگر./949/پ203/ب4

ارسال نظرات