۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۶۵۴۰۱
امام جمعه خوی:

مواضع سیاسی امام راحل سیاستمداران جهان را متحیر کرده بود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خوی با بیان این‌که امام راحل مدل جدید مدیریت و تعامل با جهانیان را به بشریت ارائه کرد، گفت: مواضع سیاسی امام خمینی(ره) تمام سیاستمداران جهان را متحیر و مبهوت ساخته بود.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، رییس حوزه های علمیه خوی امروز در بیست و ششمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی با مروری بر میراث های رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: همه میراث های امام راحل نشأت گرفته از افکار و اندیشه های ایشان است که همانند جد بزرگوارشان امیرمؤمنان(ع) جامع اضداد بودند.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فقیهی بود زمان شناس که متجاوز از 4 دهه است که مبانی استنباطی و نوآوری های ایشان در فقه و اصول از ناحیه فقهای حوزه های علمیه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

 

امام جمعه خوی امام راحل را فیلسوف خواند و افزود: رهبر کبیر انقلاب سالها برجسته ترین مدرس فلسفه در حوزه علمیه قم بودند و بعدها شاگردان فاضل و فقیه ایشان پرچم فلسفه را بلند کردند.

 

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: امام خمینی(ره) یک عارف بود که بخش مهمی از مواضع و اقدامات فوق العاده و ابتکاری او از مقامات معنوی و عرفانی او نشأت می گرفت.

 

وی امام خمینی (ره) را یک سیاستمدار واقعی یاد کرد و گفت: تصمیمات و مواضع سیاسی داخلی، منطقه ای و بین المللی امام راحل تمامی سیاستمداران و تحلیل گران سیاسی جهان را متحیر و مبهوت ساخته است.

 

وی همچنین تصریح کرد: امام یک مجاهد و مبارز در راه خدا بود که تمامی مواضع و گفته های خویش را در مقام عمل مورد تأیید و تأکید قرار داد؛ پیش از پیروان خودشان به زندان رفت و به خارج از کشور تبعید شد، بی مهری ها و توهین های مخالفان را تحمل کرد و فرزند فقیه خود را که امید آینده بود در راه اسلام قربانی داد.

 

امام راحل مدل جدید مدیریت و تعامل با جهانیان را به بشریت ارائه کرد

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: همچنین امام یک مدیر و رهبر موفق بود که در طول بیست و هشت سال دوران مبارزات تا زمان رحلتشان با زیبایی و تدبیر تمام ملت ایران را رهبری کرد و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از تمامی بحران ها و توطئه ها با موفقیت عبور داد و در نهایت مدل جدیدی از مدیریت، حکومت داری و تعامل با جهانیان را به بشریت ارائه کرد.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری مد ظله را از جمله میراث های ارزشمند امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: باوجود توطئه های پیچیده دشمنان هر چهار میراث در همان مسیری که امام مشخص کرده بود در حال پیشرفت و حرکت است.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه وحدت اسلامی، بیداری اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس در ملت ها و استکبار ستیزی را از جمله میراث های پربهای رهبر کبیر انقلاب برشمرد که در سایه عملی ساختن آنها امروز شاهد فروریختن ابهت استکبار جهانی و سقوط پادشاهان منطقه و گسترش بیداری اسلامی در سطح جهان هستیم.

 

وی در ادامه موسوعه 50 جلدی از آثار امام، صحیفه نور و وصیت نامه الهی سیاسی آن بزرگوار را از جمله میراث های امام برشمرد که تمامی افکار، اندیشه ها و مواضع ناب حضرت امام را می توان در این مجموعه ها بررسی کرد.

 

حجت الاسلام شکوری در پایان اطاعت و پیروی کامل و عملی از فـرامین و مواضع امام خامنه ای همانند ادوار گذشته، حفظ روحیه استکبار ستیزی و قطع امید از حمایت و کمک کـشورهـای قدرتمـند غـربـی و اروپـایی، عملی ساختن اقتصاد مقـاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری همراه با جدا شدن از اقتصاد نـفتی، حمایت و دفاع از مظلومان، محرومان و آزادی خواهان جهان اسلام که در قالب بیداری اسـلامی ظهـور دارد و در نهایت انـتـخـاب کـردن کـارگـزاران لایـق، کارآمد و معتقد به مبانی امام و رهبـری را از جمله وظایف و رسالت های ملت انقلابی ایران در عصر حاضر اعلام کرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات