۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۶۵۴۲۲
امام جمعه موقت اهواز:

اخلاق محوری از ویژگی‌های مکتب امام است/ سازش با کفر در سیره امام وجود نداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به شاخص های مهم متکب امام راحل، گفت: اخلاق محوری از شاخص های مهم مکتب امام راحل(ره) است که اکنون رهبر معظم انقلاب با این شاخص انقلاب و نظام را اداره و رهبری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اعتقاد کامل به دین از شاخصه های اصلی مکتب امام راحل(ره) است، ابراز داشت: در این شاخصه قائل بودن به دین حداکثری و توانمند بودن در اداره زندگی فردی و اجتماعی از ویژگی های اصلی آن است.

 

وی ادامه داد: در مکتب امام راحل(ره) برخلاف نگاه برخی که معتقد به انتظار برای ظهور امام زمان(عج)، بی تحرکی و جایز نبودن تشکیل حکومت دینی، دین را جامع در همه عرصه ها می دانست.

 

امام جمعه موقت اهواز گفت: مبارزه با دشمنان و روحیه استکبارستیزی از شاخص های مهم شخصیتی امام راحل(ره) بود؛ در امام سازش با کفر و نفاق وجود نداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تصریح کرد: تسلیم ناپذیری و عدم سلطه بیگانگان تا آخرین روزهای حیات در امام راحل(ره) وجود داشت.

 

وی با بیان این که امام راحل(ره) همواره به مردم اعتقاد و آنها را همراه خود در همه عرصه ها و مسائل کشور می دانست، عنوان کرد: لزوم اتحاد و انسجام داخلی و یکپارچگی نیروهای انقلاب از شاخص های مکتب امام راحل(ره) است.

 

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: اخلاق محوری از شاخص های مهم مکتب امام راحل(ره) که اکنون رهبر معظم انقلاب با این شاخص انقلاب و نظام را اداره و رهبری می کنند.

 

انقلاب اسلامی از مرزها گذر کرده و پیام آن جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که انقلاب اسلامی از مرزهای ایران گذر کرده و جهانی شده است، اظهار داشت: مردم منطقه و برخی کشورها از انقلاب اسلامی تصور دارند که تنها متعلق به ایران اما این انقلاب در ایران آغاز شده اما پیام آن جهانی است.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی با فطرت بشریت سازگار و تنها به فکر منافع مادی نیست به این سبب به سرعت در میان کشورهای اسلامی ترویج و اکنون شاهد الگوگیری آنان از انقلاب هستیم.

 

حوزه علمیه و دانشگاه وظیفه حفظ و ترویج مکتب امام را برعهده دارند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که انقلاب اسلامی، انقلابی با ماهیت اعتقادی و فرهنگی است، اظهار داشت: وظیفه ترویج، استمرار و ثبات این ماهیت برعهده صاحبان فقه و اندیشه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: عمق بخشی به باورهای مردم عامل بسیار مهمی در ترویج انقلاب اسلامی و رشد و بالندگی هرچه بیشتر آن است./9453/ت302/ب4

ارسال نظرات