۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۵۴۹۱
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه:

رهبر معظم انقلاب با صلابت راه امام را ادامه می دهند/ سیره امام غیر قابل تحریف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب همان راهی که امام(ره) طی کردند را پیش می‌برند، ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر وحدت، دشمن شناسی و دوری از تفرقه میان مسلمانان تأکید داشتند و این عملکرد را کسی نمی‌تواند تحریف کند.
آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: نظام اسلامی ما با تمام نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر متفاوت است چون اساس و پایه آن الهی و معنوی است.

 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیره زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و افزود: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نعمتی خداوندی برای نظام اسلامی پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) هستند.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امروز دشمنان اسلام که با پول عربستان ارتزاق شده و وجود امام عصر(عج) را زیر سؤال می‌برند، نزد مسلمانان معلوم الحال شده‌اند؛ مشکل ما متدینان و شیعیانی است که در دانشگاه‌ها به ایراد سخن پرداخته و با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مخالفت کرده و در برخی موارد نیز امام زمان(عج) را انکار می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نظامی که ولی فقیه دارد، حکومتش ولایی و نظامش اسلامی است؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس نصوص قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) بنا شده و با وجود مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان(عج) وصل خواهد شد.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر این‌که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل بسیار ارزنده و عالی بود، ابراز کرد: اساس همه عملکرد حضرت امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی بر پایه معنویت استوار بود.

 

وی افزود: با خدا بودن، خالص بودن و اقامه نمازهایی پر از توجه به خداوند از جمله ویژگی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ توجه حضرت امام خمینی(ره) به خداوند متعال سیره عملی‌ای پدید آورد که رهبر معظم انقلاب روز گذشته بدان اشاره کردند.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: اگر تحریفی از امام خمینی(ره) به وجود آید، در مفاهیم بوده و سیره عملی ایشان قابل تحریف نیست؛ رفتار بنیانگذار انقلاب اسلامی با دشمن در عمل مشخص بود و امکان تحریف رفتار ایشان و عملکردشان وجود ندارد.

 

وی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب همان راهی که امام(ره) طی کردند را پیش می‌برند، ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر وحدت، دشمن شناسی و دوری از تفرقه میان مسلمانان تأکید داشتند و این عملکرد را کسی نمی‌تواند تحریف کند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که امام خمینی(ره) همواره به مسائل اقتصادی و تأمین معیشت مردم اصرار و تأکید داشتند، گفت: باید از سنگ و کلوخ‌هایی که بر سر راه نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد عبور کرده و مشکلات و گرفتاری‌های پیش آمده را حل و فصل کنیم.

 

وی در پایان گفت: آموزش عالی و اساتید و نیز معلمان آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ و اخلاق جوانان داشته باشند همان‌طور که حضرت امام خمینی(ره) طلاب را همواره به رعایت اخلاق و تقوا توصیه می‌کردند؛ ‌افرادی که برای جوانان تدریس می‌کنند باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند چون آموزش در هر کشوری مهمترین امر است که باید به آن توجه داشت./997/پ202/ج

ارسال نظرات