۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۴۹۴
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

اگر مسؤولان خلاف خط امام حرکت کنند مردم جلوی آنان خواهند ایستاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: رهبری شجاعانه پای اصول انقلاب و امام(ره) ایستاده است، برخی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار نگرانی می‌کنند که باید گفت اگر مسؤولان بخواهند از اصول امام راحل تخطی کنند، رهبری و مردم اجازه این کار را نمی‌دهند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام(ره) و بیان هفت اصل از اصول ایشان، گفت: اگر دولت و مسؤولان بخواهند بر خلاف اصول امام(ره) و رهبری حرکت کنند، مردم در برابر آنان خواهند ایستاد.

وی افزود: رهبری شجاعانه پای اصول انقلاب و امام(ره) ایستاده است، برخی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار نگرانی می‌کنند که باید گفت اگر مسؤولان بخواهند از اصول امام راحل تخطی کنند، رهبری و مردم اجازه نمی‌دهند، و باید دانست که رهبری شجاعانه نظرات خود را درباره مذاکرات بیان می‌کنند.

وی با گرامیداشت 15 خرداد سال 1342 که مطابق با 12 محرم بود، افزود: عاشورای آن سال امام راحل در مدرسه فیضیه علیه شاه و علیه اسرائیل سخنرانی کردند و شب 15 خرداد امام(ره) را دستگیر کردند و به جایی بردند که مردم آن را نمی‌دانستند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: 15 خرداد درس دین‌داری است، درس این است که مردم حاضرند از جان خود بگذرند اما دین خودشان را حفظ کنند، از ورامین کفن‌پوش آمدند که بسیاری از آنان را قتل عام کردند و به رگبار بستند و عده‌ زیادی از مردم را کشتند، در قم زن‌ها به خیابان‌ها آمدند و علما و بزرگان اعلامیه دادند و مدرسین قم امام(ره) را به عنوان مرجع تقلید اعلام کردند.

وی اظهار کرد: آنان که می‌خواهند حکومت اسلامی نباشد حرف‌های سکولار را در دهان مردم می‌اندازند، معنا ندارد که سیاست از دیانت جدا باشد، سیاست ما عین دیانت ما است و تاریخ ما سراسر مشحون از تلاش‌های ائمه(ع) برای تشکیل حکومت است و اصلا سبب شهادت امام حسین(ع) و امام علی(ع) تلاش برای تشکیل حکومت بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز رحلت امام(ره) ابراز کرد: خوب بود همه افراد این سخنان را گوش می‌کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند امام(ره) را باید بشناسیم اگر امام(ره) و راه ایشان را نشناسیم نمی‌توانیم دنباله‌رو و پیرو خط امام(ره) باشیم.

وی گفت: امام(ره) آمد که مکتب امام حسین(ع) و اسلام را در جامعه اجرا کند، تمام ویژگی‌های اسلام را در جامعه اجرا کند و همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های دیگرشان هم فرمودند نباید این گونه بود که برخی از اسلام را بپذیریم و برخی دیگر از احکام اسلام را نپذیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: کجا در اسلام و خط امام(ره) آمده است که دختران در ورزشگاه وارد شوند، بعد از این که بازی تمام شد و دختران و پسران در ورزشگاه مخلوط می‌شوند آیا می‌توانید آنان را کنترل کنید؟ امیداورم کسانی که داعیه حضور دختران و زنان در ورزشگاه‌ها را دارند دست از این بی‌دینی‌ها بردارند.

وی گفت: ما خداوند را شکر می‌کنیم که فردی همچون آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه رهبری انقلاب قرار دارند، خدا را شکر می‌کنیم که 26 سال از رهبری این رهبر فرزانه می‌گذرد و کوچکترین انحرافی از خط امام(ره) نداشته‌اند که امیدواریم سایه ایشان بر سر مسلمانان جهان مستدام باشد.

امید به ظهور سبب حفظ شیعه شده است

وی همچنین در خطبه اول با تبریک نیمه شعبان و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره امیدبخشی ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: بر اساس سخن دشمن یکی از مسائلی که شیعه را سرپا نگاه داشته است، امید است، پنهان بودن تاریخ ظهور حضرت مهدی(عج) نیز به این سبب است، زیرا شیعه با انتظار ظهور در هر لحظه به مقابله و تحمل با ظلم و ستم‌ها می‌پردازد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در روایات اشاره شده است که کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغ می‌گویند و این به دلیل حفظ امید در میان شیعیان است که احتمال بدهد در دوران ظهور قرار می‌گیرد و البته این یکی از برکات کوچک امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره عمر حضرت مهدی(عج) سخن گفتند و بیان کردند که قرآن کریم درباره دوران رسالت حضرت نوح(ع) می‌گوید که وی 950 سال نبی و پیامبر بود، و این نباید انسان را به تعجب وادارد که چگونه عمر امام زمان(عج) این مقدار طولانی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این که به نبوت رسیدن حضرت مسیح(ع) نشان‌دهنده این است که امکان دارد، فردی در سن کودکی به امامت برسد، ابراز کرد: هیچ مسلمانی درباره عمر حضرت مهدی(عج) و در کودکی به امامت رسیدن ایشان نباید شک کند، چون از این دست مسائل در قرآن کریم وجود دارد.

وی اظهار کرد: تفاوت شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) این است که شیعه امام زمان(عج) را می‌شناسد و می‌داند پدر و مادرش کیست و در چه تاریخی متولد شده است، اما اهل سنت این‌ها را قبول ندارند و می‌گویند که امام زمان(عج) هنوز متولد نشده است./914/پ201/ج

ارسال نظرات