۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۵۴۹۵
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

رهبر انقلاب خورشیدی تابان برای هدایت انقلاب به سمت ساحل نجات هستند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، مقام معظم رهبری را نعمتی بزرگ از جانب خداوند برای ملت ایران دانست و گفت: ایشان همانند خورشیدی درخشان انقلاب اسلامی را به ساحل نجات هدایت و زمینه ظهور حضرت حجت را فراهم می کنند.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان این که تقوا یعنی ائمه معصومین(ع) را از خود راضی و خشنود نگه داریم، تصریح کرد: تقوا بهترین توشه برای سفر پر خطر آخرت است.

 

وی با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه توبه، خاطرنشان کرد: خداوند و رسول خدا و ائمه اطهار(ع) ناظر بر اعمال انسان ها هستند و از وسوسه ها و افکار او آگاهی دارند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که خشنود کردن ائمه با پیروی از دستورات انها امکان پذیر است، افزود: شیعیان باید زینت برای اهل بیت(ع) باشند و با انجام اعمال شایسته خشنودی آنها را فراهم کنند و عزت و افتخار آنها باشند و نباید با انجام کارهای ناشایست موجبات غضب و ناخشنودی خدای تعالی را فراهم کنند.

 

امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از این که در شب نیمه شعبان توجیه گناه فراهم می شود، بیان کرد: به بهانه ولادت امام زمان(جع) جشن هایی برپا می شود که در آن اختلاط زن و مرد انجام می گیرد در حالی که ائمه اطهار(ع) از بی حجابی ها، بی عفتی ها و رعایت نکردن حریم دین و قرآن ناراحت می شوند.

 

وی با توجه به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: هر شب اعمال بندگان بر اهل بیت(ع) عرضه می شود و آنها با اعمال شایسته ما خوشحال می شوند و از انجام گناهان ناراحت می شوند و از خدای تعالی برای بندگان طلب مغفرت می کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: انجام گناه با دعا برای امام زمان(عج) سازگاری ندارد و باید با امتثال از دستورات اهل بیت(ع) زمینه ظهور منجی بشریت را فراهم کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضرت امام خمینی(ره) را مصداق حدیث شریف «ان مِدادَ العُلماءِ فِی المِیزانِ أثقَلُ مِن دَمِ الشُّهداءِ وأکثَرُ ثَواباً یَومَ القِیامَةِ» دانست و گفت: در روز قیامت سنگینی قلم یک عالم که در مسیر هدایت انسان ها بر روی کاغذ قرار می گیرد ارزش آن در پیشگاه خدا از خون شهدا سنگین‏تر، و پاداشش بیشتر است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که سخنرانی امام راحل در 15 خرداد سال 42 در مدرسه مبارکه فیضیه  زمینه تحول اساسی در جهان اسلام را پدید آورد تصریح کرد: ایران اسلامی که قبل از انقلاب غرق در فرهنگ منحظ غرب بود و عزت اسلام و قرآن در آن پایمال می گشت با سخنرانی روشنگرانه امام خمینی(ره) زمینه تحول اساسی در جهان اسلام و مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن 57 رقم زد.

 

وی با اشاره به حدیث «العُلَماءُ اُمَنَاءُ اللَّهِ عَلی خَلقِهِ» از پیامبر اکرم(ص) دانشمندان دینی را امانت دار مکتب الهی دانست و بیان کرد: در عصر غیبت که مردم به امام دسترسی ندارند مراجع معظم تقلید و علمای راستین به عنوان نواب عام مسائل دینی مردم را پاسخ می دهند.

 

امام جمعه فریدونکنار با تشریح مبانی اخلاقی و سیاسی امام راحل تصریح کرد: نخستین مبنای سیاسی و اخلاقی حرکت امام خمینی(ره) قیام برای رضایت خداوند بود و خالصانه و بدون هوا و هوس در این راه قدم بر می داشت.

 

وی با اشاره به این که امام راحل مبنای تفکیک ناپذیری دین و سیاست را در برابر کسانی که از این تفکر گریزان بودند تشریح کرد، افزود: امام راحل این باور را ایجاد کرد که جامعه بشری و اسلام می توانند در سایه اجتهاد زندگی را در شرایط امروزی ادامه دهند.

 

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه مازندران از ویژگی های اسلام واقعی را استکبار ستیز بودن دانست و با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) توانست بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب تفکیک کند، ادامه داد: امام راحل توانست بین اسلام ناب که حامی مظلومان است و اسلام آمریکایی که در رسانه های خود چهره خشن و تفرقه افکنی بین جوامع مسلمان به نمایش می گذارند تفکیک کند.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد : دفاع از عزت و اقتدار مسلمین، عدالتخواهی، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومین در هر جای دنیا بر ما واجب است.

 

حجت الاسلام جلالی با تشریح دومین مبنای فکری و سیاسی امام خمینی(ره) و با تاکید بر این که ایمان به خدا رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امام راحل با اعتماد کامل به خدای متعال و انجام وظیفه اسلامی، وابستگی به شرق و مبنای فکری غرب را نمی پذیرفت.

 

وی سومین مبنای سیاسی امام خمینی(ره) را طرح ولایت فقیه و تاکید بر وحدت مسلمین دانست و افزود: با رحلت امام خمینی(ره) شیاطین شرق و غرب احساس خوشحالی کرده بودند اما در عصر 14 خرداد خبرگان رهبری با انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه جامعه اسلامی آنها را از دستیابی دوباره به ایران اسلامی نا امید کردند.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با مقام معظم رهبری، اضافه کرد: آقای خامنه ای سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم انقلاب و عالم به دین در عرصه سیاست است.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نعمتی برای انقلاب اسلامی است که مثل خورشید درخشان برای هدایت انقلاب به ساحل نجات و آماده کردن زمینه ظهور حضرت حجت خدای تعالی به ما عطا کرده است. 

 

استاد درس خارج حوزه علمیه، ارشادات مقام معظم رهبری را راهگشای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز با ارشادات خردمندانه رهبر عزیز این انقلاب با قدرت و نشاط بیشتر به راه خود ادامه می دهیم و هر روز مستکبران جهان سیلی سختی از انقلاب دریافت می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: ما در صورتی از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم که خطوط قرمز مقام معظم رهبری را رعایت کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات