۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۴۹۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

سیاست امام امتداد انقلاب بود/ سفر علمای اهل‌سنت به عتبات عالیات اقدامی ارزنده‌ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: سیاست امام امتداد انقلاب بود امام سعی کرد که انرژی مردم بیهوده تلف نشود و آن را در مبارزه با استکبار به کار می‌گرفت، خلف صالح ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب نیز در شرایط کنونی بر مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم پافشاری می‌کنند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قیام تاریخی 15 خرداد، گفت: به دنبال دستگیری امام جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر از مردم ورامین به سمت تهران روانه شدند.

 

وی ادامه داد: هدف مردم ورامین از این اقدام، دفاع از امام و جلوگیری از زندانی شدن ایشان بود در همین حال، رژیم طاغوت دست به اسلحه برد و دریایی از خون به راه انداخت آنها با این اقدام ننگین، قبر خود را با دست خودشان حفر کردند.

 

آیت الله سلیمانی در ادامه به سفر جمعی از علما و ریش‌سفیدان اهل سنت به عتبات عالیات عراق اشاره کرد و افزود: علما و بزرگان اهل سنت از مناطق کنارک، مکران و نگور کاری بسیار ارزنده را رقم زدند و به مناسبت نیمه شعبان، قبور امامین عسکریین و سرداب امام زمان(عج) را گلباران کردند.

 

وی تصریح کرد: درست است که اهل سنت مانند ما شیعیان، ائمه را معصوم نمی‌دانند، اما برای خود تکلیف می‌دانند که به فرزندان پیامبر احترام بگذارند، تعدادی از مولوی‌های بزرگوار که به نجف و کربلا مشرف شده بودند از توسل شیعیان و اهل سنت به ویژه مردم اهل سنت عراق به معصومین ما بسیار شگفت‌زده شده بوده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مکتب بدون توسل، مکتب نیست؛ عنوان کرد: توسل به معنای بهره جستن از ذوات مقدس امامان و واسطه قرار دادن آنان برای عنایت کردن خداوند با ما بندگان معمولی است.

 

وی اظهار داشت: ما ائمه بزرگوار را تأثیرگذار مستقیم در رفع حوائج مؤمنان نمی‌دانیم، بلکه از آنان به عنوان بندگان خاص و موفق خداوند می‌خواهیم که برای ما هم دعا کنند و از خداوند بخواهند که مشمول عنایت او باشیم؛ همان‌گونه که هنگام گرسنگی و تشنگی به غذا و آب متوسل می‌شویم.

 

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) پرداخت و یادآور شد: امام راحل همان فقه و اصولی را فرا گرفت که دیگران یاد گرفتند و از محضر همان اساتیدی بهره برد که دیگران نیز بهره بردند اما ایشان با تجربه انقلابی خود از وقایعی همچون نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت توانست پایه‌گذار مکتبی نوین شود.

 

وی اضافه کرد: امام راحل هرگز در پیشبرد اهداف انقلاب از قدرت و هستی نظام یعنی مردم غافل نشد، امام با مردم انقلاب کرد و به کمک آنان آنقلاب را پاسداری نمود ایشان به طرز شگفتی مردم‌گرا بودند و مردم را سرمایه و پشتوانه نظام و انقلاب می‌دانستند.

 

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: سیاست امام امتداد انقلاب بود امام سعی کرد که انرژی مردم بیهوده تلف نشود و آن را در مبارزه با استکبار به کار می‌گرفت، خلف صالح ایشان نیز در شرایط کنونی بر مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم پافشاری می‌کنند و می‌فرمایند همانطور که جنایات داعش برای ما محکوم است، جنایات پلیس فدرال آمریکا نیز محکوم است و همانگونه که از حزب الله حمایت می‌کنیم، از حماس نیز حمایت خواهیم کرد./831/پ201/ح

ارسال نظرات