۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۵۵۱۲

راهپیمایی مردم قم در سالروز قیام 15 خرداد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت پاسداشت یوم الله 15 خرداد مردم و نمازگزاران جمعه قم راهپیمایی کردند.
راهپيمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت پاسداشت یوم الله 15 خرداد ظهر امروز مردم و نمازگزاران جمعه قم راهپیمایی کردند.


بر اساس این گزارش، در این راهپیمایی که از بیت امام خمینی(ره) واقع در میدان روح الله به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، آیت الله مرتضی مقتدایی، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، احمد امیر آبادی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند.


حاضران در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی همچون«الله اکبر»، «لا اله الا الله»، «هیهات منا الذلة»، «مرگ بر منافق»، « نیمه خرداد ماه یوم الله یوم الله» بر ضرورت پاسداشت فرهنگ انقلاب و جهاد و شهادت تأکید کردند.


همچنین راهپیمایان با سر داد شعارهای« مرگ بر آمریکا»، « آمریکا عدو الله» و « نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و در دست داشتن پلاکاردهایی بر ضرورت حفظ عزت و عظمت ملت ایران در مذاکرات تأکید کرده و آمریکا را زیاده خواه و شیطان بزرگ دانستند.


افراد شرکت کننده دلیل تحریف شخصیت امام را سازش با آمریکا عنوان کردند و خواستار برخورد قاطع باکسانی که شخصیت امام را تحریف می کنند شدند؛ همچنین حاضران تأکید کردند که راه حل مشکلات اقتصادی کوتاه آمدن در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا نیست.


در پایان این اجتماع بیانیه ای نیز قرائت شد، در این بیانیه آمده است: هرگونه تحریف ویژگی های حضرت امام و سیره نظری و عملی ایشان به دلیل سلایق شخصی و حزبی و به بهانه های واهی تنش زدایی در عرصه بین الملل را شدیدا محکوم و این گونه مواضع را نقض آرمان امام بزرگوار و شهدا دانسته و برخورد قاطع و روشنگرانه با عوامل اصلی آن را خواهانیم.


گفتنی است، حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان این اجتماع برای راهپیمایان و نمازگران در حرم مطهر سخنرانی کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات