۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۶۵۵۱۹
آیت‌الله ایمانی:

دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است/ توافق خوب مورد قبول همه است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه شیراز گفت: توافق خوب مورد قبول همه گروه‌های این مملکت است و تا به امروز هم تیم مذاکره کننده با قدرت مقابل شش دشمن بزرگ ایستاده و مقاومت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: امروز روز پانزده خرداد روز شهادت هزاران شهید و هزاران انسان پاک باخته در راه اسلام و معنویت و ارزش‌های والای الهی است.

 

وی در ادامه افزود: امام راحل از عصر عاشورای 1383 مطابق با خرداد ماه 1342 در مدرسه فیضیه قم، مبارزه رسمی و آشتی ناپذیر خود را با رژیم ستم‌شاهی آغاز کردند؛ امام با آن مقامات علمی و معنوی والا که داشت یک فقیه بزرگوار، مفسر معروف، فیلسوف و یک عارف والا هم عرفان نظری و هم عرفان عملی در عین حال آشنا دقیق به تاریخ ایران و دنیای اسلام ، آشنا به مظالم حکومت‌هایی که بر کشورهای اسلامی از دیر باز حکم می‌راندند و حاکمیت داشتند.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: امام با آنچه بدست آورده بود از مراحل عبودیت و بندگی حرکتی را آغاز کرد این حرکت را به نظام سیاسی اسلام منتهی کرد؛ امام کاری انجام داد که بعد از پیامبر و بعد از امیرالمؤمنین احدی از بزرگان اسلام فضا و زمینه به وجود آوردن این حرکت برای آنان محقق نشده بود که برای امام این وضعیت تحقق پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: حرکت امام با اعتماد به وعده الهی بر نصرت مردان خدا، تکیه بر محتوای اسلام ناب محمدی (ص)، با حمایت از مظلومان جهان و ستمدیدگان عالم و توجه به مردم به عنوان ستون اصلی انقلاب و ریشه اصلی حکومت‌های الهی و با حفظ وحدت و انسجام درونی و ملی و استقلال کامل نظام به عنوان جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام در دوران ده ساله مدیریتی خود این راه را با همین ویژگی‌ها تعقیب کردند؛ امام دوران دفاع مقدس به عنوان فرماندهی کل قوا مدیریت داشتند و فضای جامعه را به آن سمت و سویی که باید هدایت کنند هدایت کردند و بعد از ده سال و در روزهایی که برای امام مشخص بود باید دعوت حق را لبیک بگوید با انگشت اشاره خود و با آن نور ایمان و نور عبودیت و بندگی که در وجود او خلاصه شده بود و آینده کشور و رهبری آینده هم در این مملکت مشخص کردند.

 

وی ادامه داد: امام بارها در حضور سران قوا و مسؤولان نظام از شایستگی حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری یاد کردند، آن هنگامی که رهبر معظم انقلاب در کسوت ریاست جمهور به چین و کره شمالی مسافرت کرده بودند و سخنرانی داشتند، امام در حین سخنرانی ایشان فرمودند کسی که می‌تواند اداره امور کشور را بدست بگیرد و رهبری آینده را داشته باشد ایشانند و صحبت‌هایی که من به یکی از صحبت‌های امام در ارتباط با موقعیت رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنم که آنچه امروز ما داریم با سرانگشت تدبیر و اشاره او بدست آمده است.

 

دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن به دنبال دو قطبی ساختن جامعه ما است که به دنبال دو قطبی شدن جامعه در کشور ما رخنه کند و خواسته‌های شیطانی خودش را بعد از دو قطبی شدن به مرحله اجرا بگذارد؛ ما باید هوشیار باشیم اجازه اینکه جامعه به دو قطب تبدیل شود ندهیم جامعه ما همه بر سر مسائل کلان و مسائل اصلی کشور وحدت نظر دارد و در هنگام لزوم همه پشت سر رهبری ایستاده‌اند و یک صف و یک سخن در مقابل دشمنان انقلاب ابراز می نماند.

 

وی ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای مورد توافق همه اقشار مختلف مردم بوده و هست، رهبر معظم انقلاب این مذاکرات را تأیید کرده‌اند، تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب اسلامی معرفی نمودند و در مملکت کسی مخالف مذاکرات نیست.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: توافق خوب هم مورد قبول همه گروه‌های این مملکت است و تا به امروز هم تیم مذاکره کننده با قدرت مقابل شش دشمن بزرگ ایستاده و مقاومت کرده است.

 

وی در پایان گفت: مصداق توافق خوب را رهبر معظم انقلاب تعیین کردند؛ توافق خوب را معین کردند و ویژگی‌های آن را بیان داشتند و خطوط قرمز هم بیان داشتند؛ طبیعتاً همه ما بدون استثنا مذاکرات را قبول کردیم و دنبال توافق خوب هستیم و توافق خوب را هم رهبر معظم انقلاب اعلام کردند عزت و سربلندی کشور، حفظ دانشمندان مملکت، حفظ مراکز نظامی، لغو تمامی تحریم‌ها، باز بودن راه تحقیق و توسعه، تحریم ننمودن بازرسی‌های غیر عادی این‌ها خطوط قرمز هستند و همه ما این خطوط قرمز را پذیرفته‌ایم و تیم مذاکره کننده هم این خطوط قرمز را تعقیب و دنبال می‌کنند./919/پ202/ح

ارسال نظرات