۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۶۵۶۳۰
با حضور 12 حوزه علمیه آذربایجان شرقی؛

دوره مربیگری فیض نور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوهران سطح عالی الزهرای تبریز از برگزاری دوره مربیگری فیض نور با حضور 12 حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد.
دوره مربيگري فيض نور

منیره افراشته، مدیر حوزه علمیه خوهران سطح عالی الزهرای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در ترم دوم سال تحصلی94-93، این مرکز توانست 29 نفر از طلاب حضوری گروه فقه و اصول و 25 نفر از طلاب حضوری گروه تفسیر و علوم قرآنی را تحت پوشش آموزش خود قرار داد.


وی با بیان این‌که هم اکنون در این واحد آموزشی 24 نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه مشغول تدریس هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد، برخی از اساتید برجسته حوزوی، طلابی را که در مرحله تدوین پایان نامه و یا تدوین مقالات علمی برای ارسال به همایش های مختلف و مجلات علمی پژوهشی هستند، تحت پوشش قرا داده و در زمینه های مختلف علمی آن ها را راهنمایی کردند.


مدیر حوزه علمیه خوهران سطح عالی الزهرای تبریز با اشاره به استقبال خواهران علاقه‌مند در استان برای تحصیل در سطوح عالی حوزه علمیه خواهران استان گفت: آزمون سراسری پذیرش حوزه های علمیه خواهران روز جمعه یکم خرداد ماه برگزار شد که در این آزمون 146 نفر در مقطع سه و 32 نفر در مرحله باز پذیری به رقابت پرداختند.


افراشته در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فعالیت‌های فرهنگی این مرکز در سال تحصیلی اخیر اظهار داشت: برگزاری همایش بزرگ خانواده در سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، دوره مربیگری فیض نور با حضور 12 حوزه علمیه آذربایجان شرقی و برگزاری کلاس های آموزش تخصصی رایانه برای کادر حوزه از جمله این فعالیت‌ها بوده است.


وی همچنین برگزاری جلسات هفتگی اخلاق توحیدی(توحید در کلام علامه طباطبائی)، جلسات روزانه قرائت قرآن و جلسات حفظ قرآن به صورت هفتگی، مسابقات کتابخانی از آثار علامه مطهری(ره)، برگزاری جلسات تدبر در دعاهای صحیفه سجادیه، نشست‎‌های هم اندیشی کادر حوزه و طلاب با اعضای مدیریت استانی و اجرای طرح سلامت برای ورودیان 93 را از دیگر فعالیت ها برشمرد.


مدیر حوزه علمیه خوهران سطح عالی الزهرای تبریز ادامه داد: برگزاری اردوی زیارتی و تفریحی یک روزه، مشاوره مداوم برای امر ازدواج، برگزاری مراسم های زیارت عاشورا، حدیث کساء و ختم یس، برنامه صبحگاهی قرآن و دعای عهد و مراسم گرامیداشت روز معلم و ولادت حضرت علی علیه السلام با حضور آیت الله شبستری از جمله برنامه های فرهنگی حوزه بوده است.


وی همچنین از برگزاری جلسات هفتگی تربیتی با موضوع اخلاق و مهارت‌های خانواده، گرامیداشت اعیاد شعبانیه، بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در نظر داریم همزمان با ماه مبارک رمضان، روزانه جلسات قرائت یک جزء از قرآن کریم را ویژه طلاب مرکز برگزار کنیم./935/ت302/ح

ارسال نظرات