۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۵۶۷۱
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت آموزش حجاب به دختران از سنین خردسالی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت آموزش حجاب به دختران از سنین خردسالی تأکید کرد و گفت: نباید گرما و زیبایی دلیلی برای عریان کردن کودکان باشد زیرا کودکی که از همان دوران خردسالی با حجاب بیگانه باشد بی‌حجابی در ضمیر ناخودآگاه او امری طبیعی و مثبت جلوه می‌کند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب‌آبادی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه شنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که باید از همان دوران کودکی دختران خود را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنیم، تصریح کرد: نباید گرما و زیبایی دلیلی برای عریان کردن کودکان باشد زیرا کودکی که از همان دوران خردسالی باحجاب بیگانه باشد بی‌حجابی در ضمیر ناخودآگاه کودک امری طبیعی و مثبت جلوه می‌کند.

 

وی افزود: بیشتر مادران فکر می‌کنند در دوران خردسالی اشکالی ندارد که کودکان را عریان به اجتماع بیاورند درحالی‌که عریان کردن کودک یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش گرایش کودکان به حجاب و عفاف در بزرگ‌سالی است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر می‌خواهیم مردان سالمی داشته باشیم باید دختران خود را به حجاب مقید کرده و حتی در حریم خانواده هم نوعی از حجاب و عفاف را رعایت کردیم و از همان دوران کودکی به پسران خود آموزش دهیم که چشم‌های خود را از نگاه به نامحرم حفظ کنند و از بازی با جنس مخالف خودداری کنند.

 

خانم مؤمنی حبیب‌آبادی با اشاره به این‌که متأسفانه بعضی از بانوان فکر می‌کنند اشکالی ندارد که جلوی پسربچه‌های نامحرم که به سن تکلیف نرسیده‌اند بی‌حجاب باشند، ادامه داد: این حربه شیطان برای هدایت جامعه به فساد است و ازآنجایی‌که پسربچه‌های امروزی خیلی زود مسائل جنسی را به دلیل تبلیغات زیاد دشمن درک می‌کنند بهتر است خانم‌ها از همان ابتدا در مقابل پسربچه‌ها حجاب را رعایت کنند و مادران و دختران هم باید در مقابل برادر و پدر خود از پوشش مناسب و اسلامی استفاده کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در گذشته مادران مسائل دختران خود را بر پسران پوشیده نگه می‌داشتند و مادر و خواهر در مقابل پسر و برادر حجاب داشتند، اظهار کرد: متأسفانه امروزه بعضی از مادران و خواهران در خانه از لباس‌های بدن‌نما و تحریک‌کننده استفاده می‌کنند که همین نحوه پوشش پسران جوان و در آستانه بلوغ را به فساد و آسیب‌های اجتماعی و مشکلی مانند دوستی با جنس مخالف و برقراری روابط نامشروع دعوت می‌کند.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم خانواده خود و جامعه را سالم کنیم و اخلاق در میان جوانان ما حاکم شود باید از همان دوران کودکی برای دختران و پسران خود لباس‌های مناسب خریداری کرده یا به آنها هدیه دهیم و سعی کنیم از همان دوران کودکی حریم‌ها را به دختران و پسران خود در کانون خانواده آموزش دهیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات