۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۶۸۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

رسالت سنگین مؤسسه تنظیم و نشر در مقابله با تحریف امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم مراقبت و تحفظ شدید از آثار و افکار آسمانی و الهام بخش امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: کسانی که به خاطره‌گویی و خاطره نویسی از امام راحل (ره) در جهت خلاف آرمان‌های امام خمینی (ره) مبادرت می‌کنند خادم به انقلاب نیستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب درباره خطر تحریف امام، اظهار داشت: شخصیت‌های بزرگ تاریخی که سرنوشت تاریخ را مورد تأثیر قرار داده‌اند و محبوب قلب‌ها و دل‌ها شده‌اند و راهی برای برون رفت از کژی‌ها ارائه داده‌اند همواره مورد طمع اهل زر و زور و تزویر بوده‌اند.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: سرمایه‌داران از خدا بی خبر٬ اشراف زادگان مزور و جاه طلبان ریاست طلب همواره برای اینکه دوباره به قدرت برگردند نیاز به بازسازی و تغییر آرمان‌های اصیل رهبران الاهی داشته‌اند. امام راحل عظیم شأن از این قاعده مستثنی نیست.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: اصحاب کفر و نفاق چون نمی‌توانند شخص امام را از ادبیات و عواطف ملت‌های مستضعف جدا کنند٬ مجبورند شخصیت امام خمینی (ره) را به گونه‌ای که آرزوهایشان ایجاب می‌کند تعریف کنند؛ این آغاز تحریف و انحراف در اصول قطعی راه امام است٬ که همه خصوصاً فرهیختگان شیفته راه پر فروغ امام باید در برابر آن موضع گرفته و همواره بر اصول قطعی مکرر در قول و عمل امام پای فشاری کنند.
 
وی تصریح کرد: کسانی که این روزها برای تفسیر امام به خاطره گویی و خاطره نویسی روی آورده‌اند خواسته یا ناخواسته اگر مواردی را که با سنت قطعی امام راحل در تعارض است نقل کنند٬ اگر خائن نباشند٬ خادم هم نیستند؛ همه باید خادم اصول روشن و راه پر فروغ معمار کبیر انقلاب اسلامی باشیم.
 
امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: بدون تردید همه فرهیختگان و دلسوزان حفظ راه امام اهل بیان و بنان در جهت پاسداری از ارزش‌های مد نظر امام راحل (ره) مسؤولند گرچه در این بین کسانی که مسؤولیت مستقیم حفظ و نشر آثار آن رجل الهی را به عهده گرفتند مسؤولیت مضاعف دارند.
 
حجت الاسلام احتشام ادامه داد: باید به شدت بر تحفظ پیام آسمانی و الهام بخش امام راحل (ره) در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم یعنی لاشخورهای جهانی اقدام کرد؛ راه امام این است که نسلی را که با امام زیستند و نفس کشیدند و از نفس پیر میکده انقلاب بهره جستند به دور از گرایش‌های جناحی خاص برای مردم تبیین شود.
 
وی تصریح کرد: همان گونه که در زمان حیات امام راحل (قدس سره) عده‌ای همواره سعی داشتند امام را به نفع تفکرات خود مصادره کنند بعد از رحلت آن امام عزیز همواره عده‌ای بوده و هستند که شخصیت امام راحل و افکار و آثار او را برای رسیدن به مقاصد و اهداف سیاسی خود هزینه می‌کنند.
 
امام جمعه موقت کاشان در پایان خاطر نشان کرد: راه روشن مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) که اصل مسلم آن دفاع از مظلومین جهانی و مبارزه با زورگویان مستکبر عالمی است باید سرلوحه مؤسسه حفظ و نشر آثار امام باشد؛ عالی‌ترین راهکار تحفظ بر افکار و آثار امام خمینی (ره) ذوب شدن در اندیشه‌های ولایت فقیه و ولی فقیه است که طبق فرمایش امام راحل (ره) باید پشتیبان آن باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد./836/ت302/ش
ارسال نظرات