۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۵۶۸۶
امام جمعه موقت کاشان:

نباید اجازه داد عده ای به نام اعتدال آرمان های امام را زیر سؤال ببرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی را فزندان انقلاب دانست و گفت: تیم مذاکره کننده باید گزینه آرمان‌های امام را روی میز مذاکرات نگه دارند.
حجت الاسلام احتشام حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ پیروی از راه، اندیشه و فکر امام را عامل پیروزی ملت ایران در عرصه های مختلف دانست و گفت: در سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره کسانی که مرعوب یا مجذوب نظام سلطه جهانی بوده‌اند سعی کرده‌اند مسیر اصلی مبارزه را که با آرمان‌های شهدای عزیز ما عجین شده است به عنوان خط اعتدال و زمان سنجی به مسلخ ببرند.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امام راحل عظیم الشأن از ابتدای شروع مبارزه همواره مشکلات استبداد داخلی را ناشی از مستعمرین خارجی می‌دانست لذا از همان اول می‌فرمود «آمریکا از شوروی بدتر٬ شوروی از آمریکا بدتر٬ انگلیس از هر دو بدتر٬ همه از هم بدتر هستند».
حجت الاسلام احتشام افزود: روح استقلال و آزادی که خلاصه شده در نظام جمهوری اسلامی است وقتی بر صداقت اولیه محک می‌خورد که همچنان این نظام در برابر خط سلطه زورگویان جهانی بر اراده ملی و اقتدار میهنی سماجت و پا فشاری کند.
وی ابراز داشت: روزی که انقلاب ما و نظام منبعث از آن دیده بر ظلم و فساد جهانی ببندد و به اسم خط اعتدال راه اجتهاد و مجاهده را سد کند آنگاه دیگر انقلاب ما٬ انقلاب امام و انقلاب اسلامی نخواهد بود.
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: آنچه که در طی مذاکرات تقریباً دو ساله تیم مذاکره کننده ما مورد قبول سیاستگذاران بین المللی است و رسانه‌های خط ظلم و نفاق از آن یاد می‌کنند متأسفانه چیزی نیست که بتوان آن را دفاع جانانه از اصل مبارزه با اسلام آمریکایی و زورگویی‌های مستکبرین جهانی دانست.
حجت الاسلام احتشام ادامه داد: گرچه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی فرزندان انقلاب هستند و اهل خیانت نیستند اما نکته دقیق آن است که خط سلطه جهانی لازم نیست از خیانت دیگران سوء استفاده کند بلکه گاهی از خامی و نپختگی انقلابیون برای ایجاد اختلاف در صف فرزندان انقلاب بهره‌برداری می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: همه باید در برابر ریزش آهسته آهسته آرمان‌ها از روی میز مذاکره به زیر میز مذاکره حساس باشیم؛ همچنان که دشمن همه گزینه‌ها را برای فشار بر این ملت روی میز نگه داشته است، ما هم باید همه آرمان‌های امام را همچنان روی میز و قاطعانه مورد توجه قرار دهیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات