۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۶۵۷۳۵
امام جمعه بیرجند:

داشتن نگرش توحیدی به انسان شاخص‌ترین ویژگی مکتب اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند بابیان این داشتن نگرش توحیدی به انسان شاخص‌ترین ویژگی مکتب اهل‌بیت(ع) است، گفت: در سایر مکاتب انسان به‌عنوان حیوانی ناطق با خواسته‌ها و امیال گوناگون دیده می‌شود که تنها راه مهار او قانون و زور است در حالی‌که اسلام انسان را از حیوان بودن به اشرف مخلوقات بودن و مسجود فرشتگان شدن ارتقا می‌دهد.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان اعزامی به مناطق مختلف خراسان جنوبی در بیرجند امام‌جمعه بیرجند بابیان این که داشتن نگرش توحیدی به انسان شاخص‌ترین ویژگی مکتب اهل‌بیت(ع) است، گفت: در سایر مکاتب انسان به‌عنوان حیوانی ناطق با خواسته‌ها و امیال گوناگون دیده می‌شود که تنها راه مهار او قانون و زور است در حالی‌که اسلام عالی‌ترین نوع نگرش را به انسان داشته و انسان را از حیوان بودن به اشرف مخلوقات بودن و مسجود فرشتگان شدن ارتقا می‌دهد.

 

وی افزود: بر همین اساس، اسلام چون انسان را منشأ اثر می‌داند تبلیغ احکام دین را توسط پیامبران(ص) و پس از آن ها و ائمه و در جامعه امروز بر مبلغان دینی واجب کرده است زیرا اسلام انسان را موجودی با قابلیت کمال دانسته و استعداد و خواسته‌های او را به همین خواسته مادی محدود نمی‌کند.

 

امام‌جمعه بیرجند خطاب به مبلغان با اشاره به این‌که ایام ماه شعبان و ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ و بسترسازی ظهور است، تصریح کرد: انسان‌ها برای ظهور آماده هستند و تنها باید راه حقیقت را به آن ها نشان داد زیرا هر انسانی دارای فطرتی خداجوی بوده و تمام فطرت‌های بیدار در جست جوی خداوند هستند و مبلغان هم باید این ظرفیت را در مردم عصر حاضر بیدار کنند همان‌گونه که امام خمینی(ره) این کار را کردند.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که طلاب باید از مرکز شهرها فاصله گرفته و برای تبلیغ به نقاط محروم هجرت کنند، ادامه داد: بر طلبه تبلیغ واجب است و واجب‌تر از تبلیغ، تبلیغ دین در مناطق محروم است زیرا اگر ما این مناطق را درنیابیم دشمن از این فرصت ازدست‌رفته برای تبلیغ بهره خواهد گرفت.

 

وی افزود: همراهی خانواده‌های طلاب در امر تبلیغ ضروری است و خانواده‌ها طلاب مؤثرترین نقش را در تشوین فرزندان و همسران خود برای تبلیغ در مناطق محروم دارند.

 

امام‌جمعه بیرجند ضمن قدردانی از فعالیت‌های مبلغان یادآور شد: باید امروز تبلیغ به‌صورت فردی کنار گذاشته شود و مبلغان باید در قالب گروه‌های تبلیغی رسالت تبلیغی خود را بهتر کنند و کیفیت خدمات به مردم را افزایش دهند که متأسفانه هنوز در خراسان جنوبی گروه‌های تبلیغی بسیار کم است. مبلغان به‌صورت فردی، امر تبلیغ را بر عهده می‌گیرند که این موضوع نیازمند اصلاح و نگرش جدید در این زمینه است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات