۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۵۸۱۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ عدم تمدید مهلت دریافت طرح های جشنواره تبریزیم، برگزاری اجلاس سراسری نماز در تبریز و برگزاری دومین جشنواره فرهنگی حیدر بابا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دبیرخانه چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز شهر و شهروند «تبریزیم» اعلام کرد که مهلت دریافت طرح های هنرمندان به این جشنواره تمدید نخواهد شد.


این دبیرخانه اعلام کرد: با توجه به زمان بندی دقیق این دبیرخانه و ضرورت عمل به وعده های دبیرخانه برای نیل به اهداف خود در ماه های منتهی به زمان داوری آثار، این زمان به هیچ و وجه تمدید نخواهد شد.


دبیرخانه این جشنواره از عموم علاقه‌مندان و واجدان شرکت در این جشنواره خواسته است که آثار خود را حداکثر تا  22 خردادماه 1394 به دبیرخانه جشنواره تبریزیم ارائه کنند.


گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تبریز، بلوار استاد شهریار(چایکنار)، جنب پارک مسافر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز مراجعه و یا با شماره تلفن 33273634 تماس بگیرند.

اجلاس سراسری نماز در تبریز برگزار می شود


حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در نشست ستاد اقامه نماز در سخنانی با تأکید بر اهمیت و جایگاه نماز به عنوان اصلی‌ترین فریضه توصیه شده اسلام و پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز عامل سعادت جامعه اسلامی است.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز براساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد اقامه نماز استان، همواره در راستای بسترسازی، ترویج، اشاعه و تبلیغ اقامه نماز در داخل مجموعه شهرداری و بین پرسنل و مدیران و نیز در سطح شهر حرکت کرده و خدمات قابل توجهی نیز در این بخش ارائه کرده است.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برنامه‌ریزی‌های کلانی در راستای ترویج نماز در بین کارکنان داخل مجموعه و نیز سطح جامعه انجام می دهد، افزود: و این راستا اجلاس نماز در جهت حساس سازی و رونق نماز جماعت با حضور تأثیرگذاران و متولیان فرهنگی امر نماز سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم اقدامات شهرداری طی سال‌های اخیر در حوزه اشاعه و ترویج اقامه نماز خاطرنشان کرد: کمک به تجهیز و نوسازی مساجد، ایجاد نمازخانه‌های عمومی در سطح شهر، برقراری مرتب نماز جماعت در داخل مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری از جمله اقدامات بوده است.


وی برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی 28 ساعته نماز برای پرسنل، مدیران و خانواده‌های آنان، برپایی دوره‌های توجیهی برای ائمه جماعت شهرداری، مشارکت در اجرای برنامه‌های موضوعی نماز، کمک به بازسازی و احداث سرویس‌های بهداشتی مساجد،  برنامه‌ریزی برای تبلیغات محیطی در خصوص نماز و  نصب تابلوهای حد ترخص شرعی در مناطق 10 گانه و ده‌ها برنامه دیگر از اهم اقدامات شهرداری تبریز در ترویج، اشاعه و اقامه نماز عنوان کرد.


حجت الاسلام حمیدی در پایان از تلاش شهرداری برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در حوزه ترویج و اقامه نماز خبر داد و گفت: اجرای برنامه های ابتکاری، نو و خلاقانه در حوزه فرهنگی و مذهبی مورد توجه ویژه قرار دارد.


دومین جشنواره فرهنگی حیدربابا در زادگاه شهریار برگزار می شود


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا در روستای خشکناب بستان آباد، زادگاه پدری استاد شهریار خبر داد و با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نخستین دوره این جشنواره گفت: دور نخست این جشنواره زمینه ساز اجرای برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری با محوریت استاد شهریار بود.


وی افزود: تلاش های دست اندرکاران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ برای برگزاری هر چه بهتر دور نخست جشنواره «حیدربابا» همزمان با روز ملی شعر و ادب به ثمر نشست و شاهد برگزاری همایش بین المللی استاد شهریار با کیفیت بسیار خوب بودیم. این جشنواره همچنین محملی را فراهم آورد تا هنرمندان رشته های مختلف با دقت و تامل بیشتر در منظومه ی کم نظیر «حیدربابایه سلام» با الهام از آن آثاری فاخر و ماندگاری خلق کنند.


صفی پور ادامه داد: دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدر بابا 22 خرداد ماه جاری در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدر بابا برگزار می شود و شرکت در این جشنواره برای همه گروه های سنی و در هر سطحی آزاد است. سال گذشته هنرمندان در این جشنواره همچنین در رشته های نقاشی، طراحی، سنگ کاری، مجسمه سازی، نقاشی خط، کاریکاتور و خوشنویسی در خصوص حیدربابا و استاد شهریار به خلق آثار پرداختند.


قره‌سید رومیانی دبیر کمیسون حقوقی و قضایی مجلس شد


محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تعیین اعضای هیات رییسه این کمیسیون خبر داد و افزود:‌ بر اساس رای‌گیری صورت گرفته در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اللهیار ملکشاهی به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد.


نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، از انتخاب خود به عنوان سخنگوی این کمیسیون خبر داد و تأکید کرد: بر این اساس حمیدرضا طباطبایی نائینی نایب رییس اول، محمد رزم نایب رییس دوم، نیره اخوان بی‌طرف دبیر اول و سیدهادی قره‌سید رومیانی دبیر دوم به عنوان دیگر اعضای هیات رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انتخاب شدند./854/پ203/ب4

ارسال نظرات