۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۸۳۴
امام جمعه کنگان:

عالمان دینی نقش مهمی در مرزبانی عقیدتی دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کنگان گفت: عالمان دینی مرزبانان عقیدتی هستند و همانطور که کشور نیازمند مرزبان جهت دفاع از تهاجمات دشمن است، عالمان دینی نیز مرزبانان عقیدتی هستند که با بیان خود جلوی تهاجمات فکری دشمن را می گیرند.
محمودي امام جمعه کنگان

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در نشست هم اندیشی و صمیمی حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع عالمان دینی و دانشگاهی، گفت: در ابتدا باید یاد امام خمینی(ره)، امامی که یکی از آثار ارزشمند ایشان مسأله وحدت حوزه و دانشگاه است را گرامی بداریم.

 

وی با تأکید بر اینکه بدون شک، وحدت امروز حوزه و دانشگاه، مرهون تلاش امام راحل است بیان داشت: استبداد و استعمار خواستار جدایی و تفرقه میان این دو مقوله بودند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردند. هدف آنها این بود که جامعه را از فیض هر دو حوزه دانشگاه و روحانیت محروم کند.

 

امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: بحمدالله با هدایت های امام و شاگردان ایشان، وحدت حوزه و دانشگاه انجام شد تا امروز شاهد ثمرات آن باشیم.

 

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: شایسته است که مراکز علمی حوزه و دانشگاه برای تبیین جایگاه اصلی علمِ عالم تلاش کنند تا جامعه قدرشناس عالم باشد.

 

وی اظهار داشت: باید نقش و جایگاه عالمان دینی را در جامعه فرهنگ سازی کرد زیرا عالمان دینی مرزبانان عقیدتی هستند و همانطور که کشور نیازمند مرزبان جهت دفاع از تهاجمات دشمن است، عالمان دینی نیز مرزبانان عقیدتی هستند که با بیان خود جلوی تهاجمات فکری دشمن را می گیرند./846/د102/ب4

ارسال نظرات