۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۵۸۷۳
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ دینی پشتوانه مهم نظام اسلامی در برابر هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر از فرهنگ اسلامی به عنوان سرمایه عظیم کشورهای مسلمان نام برد و گفت: تنها چیزی که انقلاب اسلامی ایران را با مدیریت امام راحل به پیروزی رساند و آن را مستحکم کرد، پشتوانه فرهنگ اسلامی بود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، احیای فرهنگ دینی را زنده کردن ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: رشد و گسترش فرهنگ دینی در جامعه بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است.

 

وی فرهنگ را مسأله مهم و اولویت دار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جامع فرهنگی به منظور تحقق و اثرگذار بودن برنامه های فرهنگی ضروری است.

 

حجت الاسلام جباری بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در فعالیت های فرهنگی تأکید کرد و افزود: برنامه های فرهنگی در کشور باید هدفمند و با در نظر گرفتن شاخص های مشخصی دنبال شود.

 

وی با تأکید براین که دولت باید در راستای اعتلای فرهنگ دینی تلاش کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای تضعیف مبانی دینی جامعه، برنامه اولویت دار دولت در عرصه فرهنگی باید تقویت مبانی دینی در جامعه باشد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دشمن درصدد است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان را از مسیر راه حق بازدارد و آنان را به سوی امیال و خواسته های خود حرکت دهد، خاطرنشان کرد: باید جوانان جامعه را از طریق بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به خطراتی که آنان را تهدید می کند آگاه کنیم تا آنان بتوانند به درستی مسیر صحیح و باطل را از هم تشخیص دهند و به نقطه سعادت دست یابند.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که ضعف مبانی اعتقادی و دینی می تواند عامل بسیاری از مشکلات در جامعه شود، یادآور شد: باید با برنامه ریزی صحیح و منسجم در راستای ترویج ارزش های والای اسلامی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به رغم تلاش های فراوانی که برای رونق و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه انجام شد، تعداد افرادی که به طور مداوم کتاب می خوانند بسیار اندک است، ادامه داد: ترویج فرهنگ در جامعه بیش از همه بر عهده خطبا، مداحان و زمامداران فرهنگی و اجتماعی است که مردم را بیش از پیش با کتاب مأنوس کنند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: باید به گونه ای مردم را با کتاب نزدیک کرد که در خانه همه مردم یک کتابخانه هر چند با کتاب های اندک وجود داشته باشد و از آن ها به صورت مداوم و همیشگی استفاده شود.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج سبک زندگی دینی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: اگر سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ ناب اسلامی در جامعه پیاده نشود، کشور موفق و پویا نخواهد بود.

 

وی از فرهنگ اسلامی به عنوان سرمایه عظیم کشورهای مسلمان نام برد و گفت: تنها چیزی که انقلاب اسلامی ایران را با مدیریت امام راحل به پیروزی رساند و آن را مستحکم کرد، پشتوانه فرهنگ اسلامی بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات