۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۶۵۹۰۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باید از فکر، اندیشه و خلاقیت جوانان استفاده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید از فکر، اندیشه و خلاقیت جوانان استفاده کرد و از ظرفیت آنان بهره‌مند شد زیرا بسیاری از کارهای مهم و تحولات اساسی که افراد پا به سن گذاشته جرأت و جسارت انجام آن را ندارند جوانان قادر به انجامش هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته(17 خرداد ماه) در چهارمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اگر گفته می‌شود حضرت علی اکبر(ع) شبیه‌ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) بود بدین معناست که همه جوانان مؤمن می‌توانند با سعی و تلاش، افکار و گفتارشان را شبیه به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) سازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هر چه قدر جوانان به پیامبر(ص) شبیه‌تر باشند در واقع در مسیر کرامت انسانی قدم برداشته‌اند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند؛ جوانان را دریابید، بیان کرد: باید از فکر، اندیشه و خلاقیت جوانان استفاده کرد و از ظرفیت آنان بهره‌مند شد زیرا بسیاری از کارهای مهم و تحولات اساسی که افراد پا به سن گذاشته جرات و جسارت انجام آن را ندارند جوانان قادر به انجامش هستند.

 

این مسؤول تصریح کرد: امام راحل در شروع انقلاب، جشم انداز آینده و پیروزی انقلاب را به جوانان گره زدند و با تکیه‌ به ظرفیت جوانان، انقلاب ایران را به ثمر نشاندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: جوانان ایران در حماسه دفاع مقدس نه تنها کشور را از شر هجوم نظامی همه دنیا نجات دادند بلکه زمینه حضور و صدور انقلاب را به جهان فراهم کردند.

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: درست برخلاف تعدادی از افراد که نسبت به جوانان بدگمان هستند و به آنان سوء ظن دارند جوانان در هر عمل خیری پیش‌قدم هستند.

 

وی در ادامه افزود: از حضرت ایوب(ع) نقل شده است؛ خداوند حکمت را در دل کودک و پیر، بزرگ و کوچک زراعت می‌کند زیرا مسایل حکمتی و معرفتی در قلب افراد به رشد و بالندگی می‌رسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: احادیث، حکمت هستند و اگر نهال حکمت در قلب افراد مستعد کاشته شود ثابت و راکد نمی‌ماند بلکه شروع به رشد کرده و فرد را به تعالی می‌رساند و مثل درختی است که اصلش ثابت اما شاخه‌هایش به سوی آسمان پر می‌گشاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: زمانی که خداوند متعال کسی را در جوانی، نوجوانی و یا کودکی حکیم قرار داد به طوری که لیاقت دریافت حکمت را پیدا کرد کم بودن سنش سبب کاهش مقام معنوی وی در میان عموم مردم نمی‌شود.

 

این مسؤول تاکید کرد: بزرگی به سن و سال نیست و هر چه معرفت الهی در دل‌ها جاری شود به همان میزان سن داریم ممکن است فردی در 90 سالگی، کودک و شخصی دیگر در سنین کودکی دارای شخصیتی بزرگ باشد.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر اکرم می فرمایند؛ خداوند جوانان را دوست دارد آن جوانی که جوانیش را در طاعت و عبادت و بندگی خداوند بگذراند و در جوانی بنده خوبی برای خدا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: اعراب در گذشته به تعدد پسران خود افتخار می‌کردند زیرا به قدرت و نیروی فرزندان خود در تجارت و در زمان جنگ اتکا داشتند و در واقع دارای نگاه ابزاری به جوانان بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: نگاه ابزاری به جوانان، فرهنگ جاهلیت پیش از اسلام است و باید از داشتن چنین نگاهی به جوانان پرهیز کرد بلکه باید ارزش، استقلال و توانمندی روحی و فکری جوانان را باور کرد و به آن احترام گذاشت.

 

این مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که صداقت، راستگویی و راست کرداری در کنار هم قرار گیرند یک جوان در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است.

 

وی در پایان گفت: مهم این است که کرامت انسانی جوانان با استقلال، آزادی، تفکر و اندیشه گره خورده و یک حقیقت را تشکیل دهد و با کمک آن در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور پر رنگی داشته باشد زیرا جوانان با سرعت بیشتری به دنبال اعمال خیر هستند./848/پ202/ب4

ارسال نظرات