۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۹۲۲

برنامه های دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار مسجد در خراسان رضوی همزمان با آغاز دهه نکوداشت مساجد، غبارروبی و عطر افشانی می شوند.
حسينعلي رحمتي

 

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد گفت: در واقع این دهه خانه تکانی مساجد است چرا که مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند و باید غبارروبی و عطرافشانی شوند.

 

 

وی افزود: این دهه فرصت مناسبی برای شناسایی کارکردهای مختلف مساجد و عطر افشانی و تکریم مساجد است که با حضور جوانان و نوجوانان و عموم مردم در مساجد سراسر استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحمتی ادامه داد: بیش از پنج هزار مسجد در خراسان رضوی همزمان با آغاز دهه نکوداشت مساجد، غبارروبی و عطر افشانی می شوند، افزود: در همین راستا 22 ستاد اصلی با حضور ادارات مرتبط با مساجد در 22 شهرستان استان تشکیل شده است.

 

وی با بیان این که در همین راستا ستادهای مردمی دهه نکوداشت مساجد هم به صورت مردمی در هر مسجد تشکیل می شود، خاطر نشان کرد: این ستادها شامل امام جماعت مسجد، هیئت امنا و پایگاه بسیج مساجد است.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد در روز جمعه 22 خرداد ساعت 9 صبح با حضور عموم مردم در مساجد سراسر استان آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: قرآن ها، کتاب ها و ادعیه هایی که دیگر استفاده نمی شوند جمع آوری می شوند و تجلیل از مؤذنان و خدام مساجد از دیگر برنامه هایی است که به صورت مردمی در دهه تکریم در مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحمتی تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده، فرش های مساجد با 50 درصد تخفیف شستشو می شوند و قرار است نسبت به تعمیرات وسایل مورد نیاز در مساجد اعم از وسایل صوتی اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام به تنظیف و شستشوی ظروف مساجد یک بسته بهداشتی تهیه  شده است که در اختیار تعداد زیادی از مساجد قرار می گیرد که مساجد حاشیه شهرمشهد در اولویت توزیع این بسته بهداشتی هستند.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در راستای هماهنگی برنامه های ایام دهه نکوداشت و تکریم مساجد منشوری تدوین شده است که شامل دستوراتی در راستای توجه به برنامه های اجرایی و تنظیف مساجد در این ایام است.

 

فعال سازی 1300 پایگاه تفسیر قرآن کریم  

وی ادامه داد: در حال حاضر40 مسجد محوری در استان خراسان رضوی وجود دارد که به عنوان الگو و نمونه در برنامه های فرهنگی به دیگر مساجد استان معرفی می شوند و این در واقع زمینه سازی برای شناسایی مساجد فعال در ایام تکریم مساجد و همچنین برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام رحمتی درباره دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد از فعال سازی یک هزار و 300 پایگاه تفسیر قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان  تفسیرسوره محمد(ص) با کتاب « ایمان عزت آفرین» در نمازخانه های ادارات و دستگاه های اجرایی و مساجد راه اندازی می شود.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه از برگزاری همایش ویژه ائمه جماعات مشهد در روز چهارشنبه 20 خرداد ساعت 17:30 در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبرداد و گفت: در این همایش به سه موضوع محوری برنامه های نکوداشت دهه تکریم مساجد، برنامه های ماه مبارک رمضان و تفاهم نامه های مصوبات هیأت وزیران درباره مساجد پرداخته می شود./934/ت302/ب5 

ارسال نظرات