۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۹۵۱
ظهر امروز صورت گرفت؛

سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد استان آذربایجان‌ شرقی شدند.
بازديد اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس به استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و محلی ظهر امروز با بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع کاغذ مراغه وارد استان آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه شدند.


بنابر این گزارش، حضور در جمع مردم در مسجد امامزاده سیدمحمد(ع)، بازدید از رصدخانه تاریخی مراغه، مرکز ترک اعتیاد گلستان و دیدار با حیدر عباسی شاعر معاصر مراغه از جمله برنامه های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان مراغه خواهد بود.


بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در استان و به ویژه شهرستان مراغه، نشست هم‌اندیشی اعضای کمسیون با نمایندگان مجلس استان و امام جمعه مراغه، دیدار از آثار تاریخی و همچنین بررسی آخرین وضعیت چاپ و نشر در استان آذربایجان شرقی جزو برنامه های این سفر است.

 

شایان ذکر است، کارخانه کاغذ سازی مراغه با ظرفیت اسمی 60 هزار تن توان تولید انواع کاغذ و مقوای چاپ و تحریر از گرماژ 40 تا 160 گرم را دارد، محصولات آزمایشی این کارخانه به مدت شش ماه در سال 86 تولید شد و از آن پس حدود هشت سال تعطیل شد.


گفتنی است، عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذسازی مراغه در سال 1374 با حضور هاشمی رفسنجانی، رییس جمهوری وقت به زمین زده شد و از سال 83 خط تولید آن با حضور عارف، معاون اول رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید./854/پ203/ح

ارسال نظرات