۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۵۹۵۹
آیت الله صفایی بوشهری:

جهان باید به تمدن قرآنی باز گردد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد، گفت: ما باید به دنبال تمدن قرآنی بر اساس آموزه های هدایت‌زای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم.
 آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست ستاد استانی مرتلین قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان بوشهر گفت: قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان یک وجه و صفای دیگری دارد چون با روزه و فصل بهار قرآن عجین است و این اختلاط و امتزاج قرائت با روزه، موجب معماری شخصیت قرآنی انسان می‌شود.

 

جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد

وی با بیان اینکه انسان با روزه‌ واقعی، نهاد خود را معماری پاکی می‌کند، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت عالی آسمانی برای معماری شخصیت انسان بر مدار قرآن است و این یک هدیه الهی به انسان است و باید آن را قدر بدانیم و قدردانی و شکر این نعمت، به گرفتن روزه واقعی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد، بیان داشت: ما باید به دنبال تمدن قرآنی بر اساس آموزه های هدایت‌زای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم.

 

ترویج فرهنگ قرآنی یک اصل است

نماینده مقام معظم رهبری در استان ترویج فرهنگ قرآنی را یک اصل دانسته و تأکید کرد: تا زمانی که ما به قرآن عمل می‌کنیم و در مسیر حرکت های پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) قرار داریم، موفق و در مسیر تمدن هستیم و هر مقدار که فاصله بگیریم، عقب می مانیم.

 

وی با بیان اینکه قرآن همیشه انسان ها را به بهترین و شایسته ترین چیز در زمان خود هدایت می کند، کرد: باید بر گسترش فرهنگ قرآنی در حوزه فهم، ایمان، عمل و قرآن تلاش کنیم و یکی از عوامل گسترش فرهنگ قرآنی، همین جلسه ترتیل قرآن کریم است.

 

آیت الله صفایی بوشهری همچنین اظهار داشت: این جلسه ترتیل قرآن کریم چون در ماه مبارک رمضان است، اثرگذار ترین است به همین خاطر باید در فهم، عمل و ایمان به قرآن، اثرگذار باشد و از آن طرف مایه‌ی جذب تمامی جامعه به سمت قرآن باشد و موجب علاقه و محبت مردم به این کتاب آسمانی شود.

 

انتخاب 16 اسفند به عنوان روز قرآن استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هم اینک استان بوشهر در سطح ایران در حوزه قرآن دارای جایگاه ویژه ای است، ادامه داد: این نشان می دهد که استان بوشهر در فضای ایران در حال تبدیل شدن به یک استان تأثیرگذار و طراح برنامه قرآنی است که یکی از آنها، روز قرآن استان بوشهر است.

 

وی با بیان اینکه روز قرآن استان بوشهر یک کار ابتکاری در سطح ایران بود، عنوان کرد: روز 16 اسفند، روز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به عنوان روز قرآن استان بوشهر در نظر گرفته شده است و برای آن روز برنامه های بسیار ویژه ای طراحی خواهد شد.

 

در عرصه پشتوانه های قرآنی تدبیر جدی صورت گیرد

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه در عرصه پشتوانه های قرآنی تدبیر جدی صورت گیرد، گفت: در زمینه قرآن ضروری است که بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در همین رابطه بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم در ماه مبارک رمضان یک جلسه ترتیل قرآن کریم ویژه نوجوانان و نونهالان برگزار شود و در شبکه ملی کودک و نوجوان (پویا) پخش شود.

 

وی افزود: قرآن کتاب خداست و نباید هیچ چیزی در عرصه فضای قرآنی به جز قرآن و اهل بیت، با قرآن اختلاط پیدا کند و باید بر این معنا تأکید شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: باید نگاه‌ها همگی به سمت قرآن بر اساس مکتب اهل بیت و اخلاص باشد و در این صورت اثر خود را خواهد گذاشت و لازم است با تمام وجود بر روی این عنصر در حوزه های فرهنگ دینی تأکید کنیم.

 

جهت انعکاس ملی مراسم ترتیل خوانی تلاش شود

وی با اشاره به انعکاس استانی و ملی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، افزود: تاکنون در انعکاس استانی این مراسم موفق بوده اید اما در انعکاس ملی و شبکه های سراسری در سال گذشته موفق نبوده ایم که باید کوشش شود که امسال این مسأله جبران شود./833/پ203/ب4

ارسال نظرات