۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۶۵۹۷۲
استاد دانشگاه کرمان:

امام خمینی اهل نرمش در برابر استکبار نبود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه کرمان با انتقاد از کسانی که استکبار ستیزی حضرت امام را زیر سؤال می برند، گفت: حضرت امام(ره) ذوب در اسلام بود و در مقابل استکبار، به ویژه آمریکا به هیچ وجه نرمش نشان نمی داد.
امام خميني

حجت الاسلام سید محسن حسینی، استاد معارف دانشگاه آزاد و پیام نور بردسیر کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: تحریف حضرت امام (ره) را از دو بعد تحریف کلمات و تحریف شخصیت ایشان می توان مورد ارزیابی قرار داد.

 

وی افزود: تحریف در کلمات این است که الفاظ و سخنانی که حضرت امام در طول زندگی خود بیان داشته اند به صورت ناقص یا وارونه نقل شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تحریف شخصیت امام این است که مبانی اندیشه ای امام مورد خدشه قرار گیرد که یک نوع تحریف معنوی به شمار می رود.

 

استاد دانشگاه کرمان اظهار داشت: به عنوان مثال حضرت امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، یا فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است. در جای دیگری فرمودند میزان حال فعلی افراد است. خوب اگر کسانی پیدا شوند و بگویند امام نسبت به آمریکا نرمش داشته و این سخنان مربوط به برهه خاص و شرایط خاص بوده این قطعا تحریف شخصیت و افکار حضرت امام است.

 

وی ادامه داد: یا اگر کسانی بگویند اینکه حضرت امام گفتند میزان حال فعلی افراد است مربوط به دولت بازرگان و بازماندگان رژیم سابق است این تحریف است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سابقه تحریف در دنیای اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم خطاب به عمار فرموده بودند که تو را گروه ظالم می کشد. در جنگ صفین عمار ملاک حق و باطل شده بود و همه منتظر بودند ببینند به دست چه کسانی کشته خواهد شد. وقتی عمار به دست سپاه معاویه کشته شد، معاویه که توان تحریف لفظی سخن پیامبر اکرم را نداشت دست به تحریف معنوی و توجیه زد و گفت: علی باعث ایجاد این جنگ شده و عمار را به جنگ آورده، پس علی مسبب اصلی کشته شدن عمار است.

 

استاد دانشگاه کرمان اظهار داشت: امام امت به دلیل اینکه ذوب در اسلام بود، بر اساس سیره رسول الله عمل می کرد. ایشان هم مانند رسول اکرم در مسائل شخصی اهل انعطاف و نرمش بود اما در جایی که پای اسلام در میان بود، با صلابت رفتار می کردند.

 

وی با انتقاد از کسانی که استکبار ستیزی حضرت امام را زیر سؤال می برند، خاطرنشان کرد: در مواجهه با دشمنان و در جایی که اصل اسلام در خطر باشد نباید به هیچ وجه نرمش نشان داد و حضرت امام هم اهل نرمش و مسامحه کاری در این موارد نبودند./972/ت302/ب4

ارسال نظرات