۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۱۲۸
امام جمعه بیرجند:

ایستادگی در برابر آمریکا به مصلحت مردم و انقلاب است/ برخی به بهانه رفاه، درپی سازش با دشمن هستند

خبرگزاری رسا ـ امام‌ جمعه بیرجند با بیان این‌که ایستادگی در مقابل آمریکا به مصلحت مردم و انقلاب است، گفت: امروزه عده‌ای به بهانه رفاه و آسایش به دنبال سازش با غرب هستند که این موضوع به ‌شدت انقلاب و اسلام را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
 امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با بیان این‌که ایستادگی در مقابل آمریکا به مصلحت مردم و انقلاب است، گفت: اما امروزه عده‌ای به بهانه رفاه و آسایش به دنبال سازش با غرب هستند که این موضوع به‌شدت انقلاب و اسلام را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که اسلام با ساده زیستی و قناعت انسان‌ها را از پذیرش ولایت طاغوت منع کرده است، گفت: اما امروز اشرافی گری بر روابط فرهنگی حاکم شده و همین موضوع زمینه‌ساز سازش با غرب و طاغوت است.

 

امام ‌جمعه بیرجند پوشیدن لباس‌های گران، استفاده از وسایل نقلیه شیک و گران‌قیمت را نمونه‌ای از اشرافی گری عنوان کرد و گفت: برخوردهای متکبرانه با مردم و ارباب‌رجوع و نداشتن تواضع در مقابل مردم نیز می‌تواند نمونه‌ای از اشرافی گری باشد که همواره رهبری در رهنمودهای خود بر آن تأکید داشته و مسؤولان و مردم را از این کاربر حذر داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی تصریح کرد: باید تکیه انسان مسلمان به خدا باشد و تکیه به غیر خدا ندهد چراکه اگر کسی انتظار داشته باشد که غیر خدا مشکلش را حل کند این انتظار خلاف فرهنگ، ادب و آموزه‌های اسلام است.

 

وی اظهار کرد: تکیه و امید به افراد غیر مسلمان که ظلم و ستم از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن‌ها است به ‌شدت از منظر اسلام رد شده است.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به آیه قرآن که «اعتماد و اطمینان پیدا نکنید به آنانی که ظلم و ستم وسیله زندگی آنها است که اگر چنین کردید آتش غضب الهی در دنیا و آخرت شمار خواهد گرفت»، افزود: هرگونه سازش با طاغوت و غرب مصداق نفی این آیه قرآن است و ما نباید جایی برای سلطه غربی‌ها بر مسلمانان قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در مورد عدم توقع و اطمینان به دشمن هشدار داده‌اند.

 

وی افزود: نباید به لبخندها، وعده‌ها و نوید دادن‌های دشمن اعتماد کرد و رهنمودهای رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای که مراحل حساس خود را می‌گذارند باید مدنظر تیم مذاکره ‌کننده باشد.

 

امام‌جمعه بیرجند یادآور شد: در حال حاضر بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری می‌تواند تهدیدهای انقلاب را افزایش دهد بنابراین برای مقابله با حربه‌های دشمن باید نسبت به توطئه‌های دشمن حساس و هوشیار باشیم./968/پ202/ب4

ارسال نظرات