۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۱۹۵
در راستای برگزاری بزرگداشت میر سید علی همدانی؛

مسؤولان استان همدان با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ در راستای برگزاری بزرگداشت میر سید علی همدانی، مسؤولان استان همدان با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.
آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان استانی همدان و متولیان برگزاری بزرگداشت سید علی همدانی پیش از ظهر امروز در مؤسسه علوم وحیانی اسرا با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم دیدار کردند.
 
در این دیدار با توجه به نگاه جهانی نسبت به مقام میر سید علی همدانی و فعالیت برای برگزاری بزرگداشت این عارف بزرگ، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان، سید مصطفی رسولی شهردار همدان، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، صفایی رییس دانشگاه پیام نور و دیگر مسؤولان استان همدان حضور داشتند.
 
آیت‌الله طه‌محمدی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان در این دیدار با اشاره به مقام والای میر سید علی همدانی، خاطر نشان کرد: سید علی همدانی شخصیتی جهانی دارد تا آن جا که سازمان یونسکو سال 2015 را به اسم این عارف بزرگ نام‌گذاری کرده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به وجود مدفن میر سید علی همدانی در کشور تاجیکستان در این کشور بزرگداشتی برای این عالم برگزار می شود و در ادامه این بزرگداشت، کنگره‌ای در همدان برای پاسداشت این بزرگوار برگزار خواهد شد.
 
در ادامه این دیدار الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به اهمیت بزرگداشت عالمان و بزرگان اشاره کرد و گفت: پاسداشت نام بزرگان از اهمیت بالایی برخوردار است، در همین راستا دولت تلاش می‌کند با اجرای برنامه هایی در تجلیل از این بزرگان گام هایی بردارد.
 
گفتنی است، در پایان این دیدار به دست حضرت آیت الله جوادی آملی از تابلوی یادبود میر سید علی همدانی رونمایی شد./1322/پ202/ح
ارسال نظرات