۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۶۶۲۳۹
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران تبریز:

امام خمینی رضایت خداوند را بر هر مسأله‌ای ترجیح می‌داد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرای آذربایجان‌شرقی گفت: امام خمینی(ره) عارفی بودند که جز رضای خدا چیز دیگری را مدنظر نداشتند.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمیده جاویدانی‎پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرای استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست بررسی سبک زندگی امام خمینی اظهار داشت: زندگی و سیره امام راحل به گونه ای بود که دیگران را نسبت به آن سبک زندگی توصیه می کرد.


وی با بیان این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران عامل به گفته‌هایش بود و بر دل‌ها حکومت می کرد، گفت: امام خمینی(ره) عارفی بودند که جز جلب رضایت الهی چیز دیگری را مد نظر نداشتند و همواره امور تمام مسلمین جهان را بر منافع عده‌ای خاص و گروه‌های اقلیتی که مدعی بودند، ترجیح می داد.


معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرای استان با اشاره به این‌که ساده‌زیستی امام خمینی در تمام مراحل زندگی آن عالم فرزانه تجلی داشت، خاطرنشان کرد: امام راحل هرگز گرایشی به دنیا پیدا نکرد، چنانکه ساده‏زیستی در زندگی عملی‌شان گواهی بر این امر بود.


جاویدانی‎پور با بیان این‌که شخصیت امام راحل الگوی هر زن و مردی باید باشد، تصریح کرد: سیاسی بودن در عین عارف بودن ویژگی عجیبی است که فقط امام راحل از آن برخوردار بود، نگاه امام به زنان نگاهی متعالی بود و ایشان تأکید داشتند که زنان در کنار مردان باید در تمامی فعالیت‏ها مشارکت داشته باشند.


همچنین سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش زن از دیدگاه امام خمینی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی زنان ایرانی زیر یورش استعمار و استکبار غرب دست و پا می‎زدند، ولی امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به زنان ایرانی شخصیتی والا و با کرامت بخشید.


وی ادامه داد: افکار امام خمینی(ره) در خصوص زنان و اهمیتی که ایشان به نقش زن در جامعه قائل بودند باید در جامعه تبیین شود؛ چراکه اندیشه‎های امام راحل در خصوص زنان نشات گرفته از قرآن بود. انقلاب اسلامی نیز کمک کرد تا زنان کشور ما به عرصه‏های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور ورود پیدا کرده و نقش آفرینی کنند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: در اندیشه امام راحل، زن مسلمان نه تنها قادر به اجرای نقش سیاسی و فرهنگی در جامعه است بلکه در عرصه اقتصادی نیز می‎تواند موثر باشد و نقش اقتصادی زنان مسلمان را می توان به عنوان مدلی برای سایر جوامع نیز ارائه کرد./853/پ202/ب4

ارسال نظرات