۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۲۵۴
حجت‌الاسلام دهنوی:

برخورد مناسب با همسر از نشانه‌های ایمان است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مسائل خانواده، گفت: ملاک ایمان مردان به خدا را باید در محبت آنها نسبت به همسرانشان دید، اولیای الهی در سیره خود به زنان بسیار توجه داشته و با آنها برخورد خوبی داشتند.
حجت الاسلام حسين دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام دهنوی کارشناس و مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی، امروز عصر در پاتوق فرهنگی تسنیم که در فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد، گفت: زنان و مردان نسبت به هم حقوقی دارند که به دو بخش مادی و معنوی تقسیم می‌شود.

 

وی افزود: تامین حقوق مادی زن بر عهده مرد می‌باشد که واجب شرعی و قانونی است و نفقه زن باید در حد شان او باشد که شامل 4 مورد پوشاک، مسکن، خوراک و درمان زن است.

 

مشاور مسائل خانواده، در ادامه عنوان کرد: حق معنوی خانم‌ بر همسر برخورد نیک شوهر با او است مرد باید با همسر خود به احترام و نیکی سخن گوید یعنی در انجام معروف با همسر خود تلاش کند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی، با اشاره به منکر بین همسران، گفت: همسران باید از منکراتی چون بداخلاقی و بدرفتاری نسبت به یکدیگر پرهیز کنند زیرا پیامبران مرسل همه بر اساس معروف با همسران خود برخورد داشتند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: هر کس همسر خود را کتک بزند با خدا دشمنی کرده است زنان امانت الهی در دستان شما هستند نسبت به آنها سخت نگیرید و آنها را آزار ندهید.

 

مشاور مسائل خانواده، با اشاره به مثالی از قرآن درباره زنان، بیان داشت: در قرآن خداوند زنان را ریحانه معرفی می‌کند که باید با آنها مانند گل با لطافت رفتار شود.

 

حجت‌الاسلام دهنوی، با اشاره به ملاک ایمان مردان، ابراز کرد: ملاک ایمان مردان به خدا را باید در محبت آنها نسبت به همسرانشان دید، اولیای الهی در سیره خود به زنان بسیار توجه داشته و با آنها برخورد خوبی داشتند.

 

وی افزود: در رفتار با همسر نباید افراط یا تفریط صورت گیرد در رفتار با همسر و دیگر اعضای خانواده باید جانب عدالت را نگاه داشت زیرا اسلام دین اعتدال و محبت است.

 

مشاور مسائل خانواده، با اشاره به مسؤولیت زنان در قبال همسران خود گفت: زنان باید نحوه همسرداری را آموزش ببینند و از نظر اخلاق و رفتار طوری برخورد کنند که همسر از آنها رضایت داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی، در ادامه با اشاره به این‌که قوانین الهی در رابطه با حقوق زن و مرد نسبت به هم متعالی است، اظهار داشت: مردان به علت حمایت همه جانبه از زن به نوعی اقتدار دارند که زنان صالح به این اقتدار مرد احترام گذاشته و قدردان حمایت‌های همسر خود است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در زندگی زناشویی بسیار اهمیت دارد این است که همسران باید بر اساس عشق با یکدیگر زندگی کرده و نسبت به هم گذشت داشته باشند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات