۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۲۶۰
امام جمعه موقت کاشان:

مساجد نقش مهمی در بصیرت‌افزایی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان از مسجد به عنوان مرکز بصیرت دادن و آگاهی به مردم و جامعه نام برد و گفت: جامعه امروز ما در عرصه های مختلف نیازمند آگاهی و بصیرت دادن به مردم است.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، شامگاه سه شنبه در آستانه دهه تکریم و نکوداشت مساجد در همایش هیأت امنا و خادمان مساجد شهرستان کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان گفت: نگه داشتن حرمت مسجد، نگه داشتن حرمت خدا است، از این رو یکی از مصادیق شعائر تقوای دین مسجد است.

 

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن از مسجد تجلیل کرده است، گفت: خداوند آن قدر برای مسجد احترام قائل شده است که مسجد را خانه خود می داند و خانه خود را برای استفاده نمازگزاران و مومنان پاک و مطهر می داند.

 

حجت الاسلام اسلامی تباردر ادامه مسجد را محل تجلی عبودیت خدا دانست و یادآور شد: چنان ذکر خدا در مسجد تجلی دارد که انگار خدا در مسجد تجلی کرده است.

 

امام جمعه موقت کاشان، همچنین مسجد را پایگاه نورافشانی دانست و با اشاره به این که نور خدا از این پایگاه به جامعه تجلی پیدا می کند گفت: مسجد محل تقرب به خدا و آرامش روح است و انسان در مسجد خدا را بیشتر از هرجای دیگر احساس می کند و به آرامش می رسد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین، مسجد را مرکز وحدت و اتحاد مردم دانست و یادآور شد: اگر در اسلام به نماز جماعت به ویژه نماز جماعت در مسجد تأکید شده است برای این است که اتحاد ملت در مسجد تجلی می یابد.

 

مسجد در اسلام محل کنار گذاشتن  همه تبعیض ها است

وی در ادامه با اشاره به این که جامعه بشری زمانی به سعادت خواهد رسید که در آن تبعیض وجود نداشته باشد افزود: امروز یکی از مسائلی که جوامع بشری دنیا از آن به شدت رنج می برد تبعیض است، اما مسجد در اسلام محل کنار گذاشتن همه تبعیض ها است.

 

امام جمعه موقت کاشان مسجد را محل تجلی جامه سالم دانست و یادآور شد: مسجد تنها محلی است که فقیر و غنی، ارباب و رعیت، عام و خاص، رییس و مرئوس، همه بدون تبعیض در کنار یکدیگر و در یک صف قرار می گیرند و هیچکس بر دیگری برتری ندارد.

 

مسجد نه تنها محل عبادت بلکه محل هدایت مردم است

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مسجد مرکز هدایت است و مردم از مسجد هدایت می شوند و در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) در مسجد آیات قرآن و دیگر مسائل دینی را برای بیان تبیین می کرد، از این رو مسجد نه تنها محل عبادت است بلکه مسجد محلی برای هدایت مردم  است.

 

وی در ادامه از مسجد به عنوان مرکز بصیرت دادن و آگاهی به مردم و جامعه نام برد و تأکید کرد: جامعه امروز ما در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی و... نیازمند آگاهی و بصیرت دادن به مردم است.

 

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: هیأت امنای مساجد باید قدر خود را بدانند و از این فرصتی که در اختیار آنها قرار گرفته بتوانند برای جذب نوجوانان و جوانان و همچنین آگاهی دادن و بصیرت دادن به مردم و جامعه نهایت بهره برداری را داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات