۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۶۶۳۰۷
همزمان با سراسر کشور؛

نام نویسی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی «بچه های مسجد» از سری برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد با عنوان «آسمانی ها» در رشته های تنیس روی میز، طناب کشی، فوتبال، دوچرخه سواری و دو میدانی برگزار می شود.
رحيم ولي زاده

 

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد  با عنوان آسمانی ها در استان گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، ثبت نام برای برنامه های مختلف تابستانی در رشته های فرهنگی، آموزشی، قرآنی، هنری و ورزشی از بیستم خرداد همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

 

 

وی با بیان این که برنامه‌ های اوقات فراغت در سال جاری بر پایه چهار محور نشاطی، گروهی، تربیتی و آموزشی تببین شده است، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت باید رویکردی متفاوت از برنامه‌های صرفا آموزشی داشته باشد تا بتواند زمینه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

 

حجت الاسلام ولی‌زاده با بیان این که در سال جاری 200 کانون در سطح استان به عنوان پایگاه‌های ویژه اوقات فراغت معرفی شده‌اند، گفت: با رویکرد جدید اتخاذ شده در سال جدید، نقش بیشتری را در قالب برون‌سپاری به کانون‌های فرهنگی هنری فعال شاهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه به بیان ویژگی های پایگاه های ویژه اوقات فراغت دراستان پرداخت و خاطرنشان کرد: پایگاه‌های ویژه باید دارای شاخص‌هایی همچون عدم اختلاف میان ارکان موجود در مساجد، برخورداری از مدیر توانمند اجرایی و همچنین فضای فیزیکی مناسب باشند.

 

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «بچه های مسجد»  

معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که برنامه‌های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون‌ها الزامی است، افزود: روند اجرایی برنامه های تابستانی سال 94، گروه‌محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود و در این میان حمایت از کانون‌ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود.

 

وی در ادامه بیان برنامه های تابستانی کانون های مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی«بچه های مسجد» پس از ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: این جشنواره در رشته های تنیس روی میز، طناب کشی، فوتبال، دوچرخه سواری و دو میدانی است که پایگاه‌های ویژه استان مجریان این جشنواره محسوب می‌شوند.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های این نهاد با بیان این که دومین جشنواره ملی محراب در دو بخش نور و سلام برگزار می‌شود که بخش نور این جشنواره با موضوع احادیث امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این بخش از جشنواره با دو محور شرکت در حفظ چهل حدیث رضوی و شرکت در مسابقات مفاهیم چهل حدیث رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحیم ولی زاده گفت: مسابقات مفاهیم چهل حدیث رضوی در مرحله شهرستانی به صورت غیر حضوری و اینترنتی برگزار شد.

 

وی با بیان این که مراحل استانی آن هم از آغاز ماه مبارک رمضان در قالب آزمون کتبی و حضوری به صورت اینترنتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی نیز شرکت کنندگان مسابقه‌ای حضوری و شفاهی را پشت سر خواهند گذاشت.

 

حجت الاسلام ولی زاده با بیان این که مسابقات چهل حدیث رضوی از جمله برنامه های دومین جشنواره ملی محراب است، افزود: بخش نور این جشنواره با موضوع احادیث حضرت رضا(ع) در دو محور «حفظ چهل حدیث رضوی» و «مفاهیم چهل حدیث رضوی»است.  

 

وی از پیش بینی حضور بیش از 300 هزار نفر در مرحله استانی این مسابقه خبرداد و تصریح کرد: برای حضور در این بخش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد وعلاقه‌مندان حفظ چهل حدیث رضوی می‌توانند جهت تهیه این جزوه به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

 

وی در رابطه با محور مفاهیم چهل حدیث رضوی اظهار کرد: مفاد این مسابقه نیز از جزوه چهل حدیث رضوی بوده و آزمون آن به صورت اینترنتی و غیر حضوری برگزار می‌شود که در پایان به 30 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد./934/ت302/ب5 

 

 

ارسال نظرات