۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۶۶۳۳۸
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه:

نماز کشتی نجات انسان از بلایای مختلف در زندگی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که نماز کشتی نجات انسان از بلایای مختلف در زندگی است، گفت: کسی که بر این کشتی نجات سوار شود هرگز طوفان‌های سهمگین او را غرق نخواهد کرد.
عبادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریابادی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، پیش از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه (س) بابیان این‌که نماز کشتی نجات انسان از بلایای مختلف در زندگی است، گفت: کسی که بر این کشتی نجات سوار شود هرگز طوفان‌های سهمگین او را غرق نخواهد کرد.

 

وی افزود: نماز برای انسان مانند یک مادر مهربان است که او را در بلایای مختلف در آغوش کشیده و مانع از این می‌شود که فرد در مشکلات تنها مانده و آرامش خود را از دست بدهد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که نماز ظرفیت‌های روحی انسان را گسترش می‌دهد، ادامه داد: یکی از مشکلات انسان امروز این است که خود را در پیله تنهایی پیچیده و ارتباط خود را با دیگران قطع کرده است به همین خاطر ناامیدی به سراغ او می‌آید درحالی‌که وقتی انسان با یکی از جمله خداوند سخن می‌گوید صبر او بیشتر شده و با صبر ظرفیت‌های وجودی انسان گسترش می‌یابد.

 

خانم دریابادی با بیان این‌که شکرگزاری از دیگر اثرات زیبای نماز در زندگی انسان است، ادامه داد: انسان نمازخوان در همه احوال شاکر است زیرا یک پشتوانه قوی دارد درحالی‌که انسان بی‌نماز هیچ پشتوانه‌ای نداشته و با اولین شکست از مسیر منحرف می‌شود.

 

وی اظهار کرد: امروزه یکی از معیارهای جهانی سلامت انسان سلامت روان است و بر اساس پژوهش‌هایی که محققان انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که انسان‌هایی که از معنویت برخوردار بوده و با خداوند ارتباطی قوی دارند از مابقی انسان‌ها ازنظر روانی سالم‌تر بوده و نرخ خودکشی به خاطر شکست و یا بیماری‌های قلبی و اعصاب در این افراد در مقایسه با دیگران بسیار کمتر است.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که انسان موجود طبیعی است و خدا گرایی در ذات انسان وجود دارد، افزود: ارتباط با خالق از نیازهای اولیه انسان است و در جوامعی که این نیاز اولیه نادیده گرفته می شود افرادی با مشکلات روحی و روانی زیاد درگیر هستند و امروز هم شاهد گسترش روز افزون بیماران روحی و روانی در جوامع غربی هستند زیرا در این جوامع خدا از زندگی اجتماعی و فردی مردم حذف شده است.

 

خانم دریابادی با بیان این که هیچ چیز در زندگی انسان نمی تواند جای ارتباط با خدا را بگیرد، یادآور شد: شاید انسان بتواند با نیازهای مادی زود گذر یاد خدا را در زندگی خود کم رنگ کند ولی نخواهد توانست برای همیشه این نیاز اولیه و طبیعی خود را نادیده بگیرد./837/پ202/ی

ارسال نظرات