۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۳۴۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

علم و اخلاق دو بال برای تعالی و پیشرفت طلاب حوزه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی از سوی طلاب گفت: علم و اخلاق دو بال برای تعالی و پیشرفت یک طلبه محسوب می شود و به همین دلیل هر فرد طلبه در کنار علم آموزی باید به مسائل تربیتی و اخلاقی توجه ویژه ای را داشته باشد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن فلاح، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع طلاب بخش لاله آباد بابل به اهمیت تلاش و جهد برای علم آموزی اشاره کرد و گفت: خداوند بر اساس آیه 15 سوره ی مبارکه نحل علم را موجب فضیلت گروهی از انسانها بر دیگر انسان ها می داند.

 

وی ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه قرآن مجهز بودن حضرت داوود و حضرت سلیمان نبی بر علم هم موجب سپاسگذاری و هم موجب برتری انسان می گردد و لذا اگر به دنبال پیشرفت در زندگی هستیم حتما باید در مسائل علمی برتر از دیگران باشیم.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به توجه ائمه معصومین(ع) در خصوص اهمیت علم آموزی و توصیه آنان بر توجه به فراگیری دانش پرداخت و تصریح کرد: فراگیری علم یک فریضه است که حتی از کسب مال و ثروت نیز اهمیت آن بیشتر می باشد زیرا ثروت ممکن است از دست برود اما علم در نزد صاحبش محفوظ خواهد ماند.

 

وی کیفیت زندگی انسان ها را در دو امر مهم عنوان کرد و افزود: کیفیت زندگی انسان های طالب علم به نوع کتاب های مورد مطالعه و نیز به افرادی که از آنها علم می آموزند و مورد ملاقات قرار می دهند بستگی دارد.

 

حجت الاسلام فلاح به اهمیت توجه اسلام به محافل و مباحث علمی توجه کرد و گفت: اهمیت نشستن در محافل علمی آنقدر زیاد است که پیامبر اسلام(ص) در شب قدر نشستن در میان محفل علمی را بر  نشستن در کنار افرادی که به دعا و مناجات می پرداختند، ترجیح داد.

 

وی ادامه داد: صاحبان علم انسان هایی وارسته هستند که هر مقدار که علم می آموزند، تشنه تر و متواضع تر می گردند زیرا علم موجب نزدیکی به خدا و پی بردن به عمق جهالت در برابر علم مطلق هستی یعنی خداوند متعال است.

 

عضو  هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به زندگی زاهدانه طلبگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امام راحل در پاسخ به نامه برخی از ائمه جمعه که از مشکلات مالی و کمبود امکانات گله مند بودند، آنها را به قناعت و زندگی زاهدانه طلبگی توصیه فرمود.

 

وی ادامه داد: یک طلبه هم در زندگی شخصی و هم در ارتباطات اجتماعی و هم در ایام تحصیل در حوزه علمیه، سعی در رعایت شان یک طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) را دارد.

 

حجت الاسلام فلاح با تاکید بر لزوم  توجه به مسائل اخلاقی از سوی طلاب گفت: علم و اخلاق دو بال برای تعالی و پیشرفت یک طلبه محسوب می شود و به همین دلیل هر فرد طلبه در کنار علم آموزی باید به مسائل تربیتی و اخلاقی توجه ویژه ای را داشته باشد.

 

وی افزود: علم بدون اخلاق و تقوا نمی تواند سعادت آفرین باشد و موجب هلاکت و گمراهی انسان می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات