۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۶۶۳۵۲
امام جمعه بروجرد:

پرداخت زکات نقش مهمی در برقراری عدالت اجتماعی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که گرفتن زکات در راستای برقراری عدالت اجتماعی ضروری است، گفت: باید به منظور محرومیت زدایی در جامعه، پرداخت زکات و گرفتن آن مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در نشست شورای زکات بروجرد که در حسینیه اهل البیت(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: مدیران و کارگزاران نظام در راستای اداره جامعه باید الگوهای کشورهای لیبرال را کنار بگذارند.

 

وی تأکید کرد: در راستای اداره جامعه باید از توان اسلام و نظام سیاسی مبتنی بر اسلام تکیه کرد.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که پرداخت زکات در راستای برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی امری ضروری است، افزود: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

 

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی باید در زمینه آگاه سازی مردم تلاش کرد تا مردم به وظیفه واجب و مستحب خویش عمل کنند.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به تأکید قرآن در امر زکات یادآور شد: زکات به عنوان یک اصل اجتماعی در میان قوانین اجتماعی اسلام، بی نظیر است.

 

وی اظهار داشت: زکات نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف اسلام به ویژه در برنامه اقتصادی دارد.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که خدمات خوبی با پرداخت زکات در حوزه عمرانی و کمک به محرومان در کشور ارائه شده است، افزود: با افزایش پرداخت زکات بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بروجرد سال گذشته رتبه نخست فرهنگ سازی زکات و رتبه سوم جمع آوری زکات را در سطح استان لرستان کسب کرد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که شورای زکات بروجرد در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است، عنوان داشت: در سال جاری نیز در بروجرد بیش از 19 عنوان برنامه در خصوص زکات، از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات