۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۶۶۳۵۸
لحظه‌ای درنگ/سیره امام در برابر مستکبران چراغ راه امروز و فردا؛

تمسک به راه خمینی کبیر برای عبور از پیچ تاریخی

خبرگزاری رسا ـ شخصیت امام خمینی(ره) و نوع نگاه، اندیشه و رفتار آن پیر فرزانه و رهبر بزرگ، به خصوص در عرصه مواجهه با مستکبران عالم می‌تواند چونان چراغی فرا راه امروز و فردای ما، حرکت و جهت صحیح را نشانمان دهد و ما را از فروغلتیدن در مسیر انحرافی و دور شدن از آرمانهای الهی و انقلابی ملت رشید ایران برحذر و در امان دارد.
امام خميني
«مبارزه‏اى که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و امریکا نیست، بین اسلام است و کفر»(صحیفه امام، ج‏11، ص: 105)
«کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمى‏دانیم. ولى هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!... اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستى‏مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هر گز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏کنیم.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 98)
«سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبرین است؛ و تا این سلطه طلبان بى‏فرهنگ در زمین هستند، مستضعفین به ارث خود که خداى تعالى به آنها عنایت فرموده است نمى‏رسند.» (صحیفه امام، ج‏12، ص: 144)
«ما اگر قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد.»(صحیفه امام، ج‏6، ص: 499)
«تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم‏.»(صحیفه امام، ج‏21، ص: 88)
 
 
این روزها که ایران اسلامی در یک پیچ تند تاریخی در مواجهه با جهان استکبار و  استعمار قرار دارد و خاصه در عرصه دیپلماسی هسته ای روزهای حساس و نگران کننده ای را می گذراند، مرور سیره و سیمای شخصیت امام خمینی(ره) و نوع نگاه و اندیشه و رفتار آن پیر فرزانه و رهبر بزرگ، به خصوص در عرصه مواجهه با مستکبران عالم می تواند چونان چراغی فرا راه امروز و فردای ما، حرکت و جهت صحیح را نشانمان دهد و ما را از فروغلتیدن در مسیر انحرافی و دور شدن از آرمانهای الهی و انقلابی ملت رشید ایران برحذر و در امان دارد.
 
امام خمینی (ره) همان روح الله همان بزرگی که با تبر اسلام ضد استکباری و ضد استعماری و اسلام پا برهنگان بت‌های امپریالیسم و لیبرالیسم و سوسیالیست‌های ضد معنویت و انسانیت را در هم کوبید و ابراهیم وار ندای واقعی توحیدی در جهان سر داد و دل همه مشتاقان به اسلام ناب را امیدوار به حاکمیت سیاسی و معنوی دین رحمت و امید به مظلومان جهان کرد.
 
 
 
حضرت حق روح امام مهربان ما را آنچنان وسعت داده بود که تمامی انسان‌های بی پناه و آزادی خواه جهان احساسی امن در سایه امام ما را داشتند لذا این بود که روح انقلاب اسلامی ایران در جای جای دنیا چیدند. چندی بعد شاگردان مکتب روح الله در صف جبهه‌های حق علیه ظلم در مرز عراق عاشورایی رزم کردند و این پیام دیگر را به مظلومان جهان که مکتب روح الله همان مکتب حسین (ع) در روز عاشورا هست، صادر کردند.
 

حضرت حق روح امام مهربان ما را آنچنان وسعت داده بود که تمامی انسان‌های بی پناه و آزادی خواه جهان احساسی امن در سایه امام ما را داشتند لذا این بود که روح انقلاب اسلامی ایران در جای جای دنیا طنین انداز شد، این است صدور انقلاب و ارزش‌های راستین، این است ندای ضد وابستگی به امپریالیسم و فرهنگ منحط غرب (آینه تمام نمای جاهلیت مدرن).

امام بزرگوار هرگز اجازه ندادند که دست جهان خواران به گوشه ای از این مرز و بوم برسد چرا که ایشان پرورش یافته مکتب پیامبر اسلام بودند و از ایشان مبارزه در شرایط سخت و دشوار شعب ابیطالب آموخته بودند و شاگردان امام دست به عملیات فتح لانه جاسوسی که ضعیف تر از لانه عنکبوت بود، زدند و با توکل بر خدا دست بیگانگان را از دامان پاک ایران اسلامی کوتاه کردند.

 

شاگردان مکتب خمینی کبیر، به تمامی آزادیخواهان دنیا این پیام ضداستبدادی و ضد استکباری را صادر کردند و اولین میوه آن را در تسخیر سفارت ظلم و فساد (آمریکا)  چیدند. چندی بعد شاگردان مکتب روح الله در صف جبهه‌های حق علیه ظلم در مرز عراق عاشورایی رزم کردند و این پیام دیگر را به مظلومان جهان که مکتب روح الله همان مکتب حسین (ع) در روز عاشورا هست، صادر کردند.

 

در هشت سال دفاع جانانه فرزندان روح الله به همه دنیا فهماندند در سایه اسلام سیاسی و فقه شیعی یعنی همان ولایت فقیه می‌توان خود را از آسیب دشمن در امان داشت. ولایت فقیه توانست در عصر پسامدرن یک انقلاب فکری راه بیاندازد و همه دشمنان اسلام ناب را نا امید از زوال سیاسی دین کند، زوالی که در اعصار گذشته تجربه تلخی بر ادیان مسیحی و یهودی بر جای گذاشته و پدیده نا امید کننده سکولاریسم را بر غرب تحمیل کرد.

 

ولایت فقیه یعنی دفاع جانانه از دین خدا و انسانیت، آزادگی و ضد بردگی فکری. پیر جماران بر این اساس بود که فرمود ولایت فقیه همان ولایت انبیاء است.

هم اکنون به لطف حضرت دوست سایه نایب برحق امام راحل حضرت آیة الله خامنه ای (مدظله العالی) بر سر این ارزش‌های گران سنگ برقرار است، باشد که در عصر جاهلیت مدرن که مورد تبیین مقام معظم رهبری واقع گشت سیاسیون و دیپلمات‌های ایران اسلامی بر اساس همان ارزش‌های راستین انقلاب اسلامی پا بر میدان مین مذاکره گذاشته تا از ترکش‌ها و خمپاره‌های دروغ و دبه، ریا و دروغ در امان بمانند و با عمل به فرامین پیر خراسان حفظ عزت و شرفی که دستمایه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای ترور از جمله شهدای هسته ای می‌باشد، بکنند.

 

اینک امیدواریم که از لحظه لحظه زندگی سیاسی و مذهبی امام راحل درس بیاموزیم و این میراث گرانسنگ، توشه‌ای بسیار غنی برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی عزیزمان می‌باشد و ما را در مسیر سخت اما شیرین حرکت در مسیر آرمان‌های عظیم و باشکوه و عزتمند این ملت انقلابی در زیر چتر اسلام و ولایت فقیه، یاری رساند.

سعید خسروی

/704/830/م

ارسال نظرات