۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۶۶۴۴۱
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال:

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی را رفع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی را رفع می کند.
ختم قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید محسن محسنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، عصر امروز در جمع مسؤولان مؤسسات قرآنی این شهرستان، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتاب بزرگ الهی و منشور حقیقت تربیتی است چرا که بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی سبب دوری انسان از آلودگی‌ها می شود.

 

وی افزود: هیچ کتاب آسمانی از ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که قرآن کریم از آن بهره‌مند است بهره نبرده و ادعای بزرگ قرآنی در موضوع تحدی و جامعیت و پیام جهانی داشتن، واقعاً بی‌نظیر است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، بیان داشت: اگر قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اسباب و زمینه‌های هدایت واقعی هستند همه به خاطر شاخصه‌های عظیمی است که در قرآن کریم به آن تاکید شده است.

 

حجت‌الاسلام محسنی با بیان اینکه همه به این کتاب ارزشمند با دید تقدس و احترام خاص نگاه می‌کنند، تصریح کرد: چهره نورانی اسلام با قرآن تجلی پیدا می‌کند و تاکید بر قرائت و بهره مندی از آموزه های این کتاب بزرگ برای تعالی انسان در دنیا است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی خاطرنشان کرد: رجوع به قرآن کریم مشکل ما را درهمه زمینه ها بر طرف می‌کند و  قطعا همه با پیروی از سبک زندگی قرآنی و اسلامی می توانیم به یک زندگی آرامش بخش دست یابیم.

 

حجت‌الاسلام محسنی با یادآوری اینکه در کنار فهم قرآن انتظار می‌رود به دستورات قرآن عمل کرده و آن را در زندگی خود بکار بندیم، اظهار داشت: بهره مندی از آموزه های قرآن کریم که برای هدایت بشر نازل شده سبب می شود تا بسیاری از مشکلات در جامعه رفع شود.

 

وی افزود: وجود بسیاری از مشکلات در جوامع اسلامی و اختلافات موجود به خاطر عدم تمسک به کتاب هدایت گر قرآن کریم است که باید فرهنگ قرآنی در جوامع اسلامی روز به روز گسترده تر شود.

 

حجت الاسلام محسنی با اشاره به گروه های تکفیری، تصریح کرد: علت به وجود آمدن این گروه ها و مشکلات به وجود آمده در جوامع اسلامی دوری از قرآن کریم و تعدد تأویل های موجود از قرآن است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات