۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۴۷۰
از سوی مؤسسه معراج صورت گرفت؛

برگزاری دوره آموزش تخصصی آشنایی با ادیان، فرق و جنبش‌های نوظهور

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزش تخصصی شناخت و نقد ادیان، فرق و جنبش‌های نوظهور ویژه طلاب از سوی مؤسسه معراج برگزار شد.
مؤسسه معراج

 

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، نخستین دوره آموزش تخصصی شناخت و نقد ادیان، فرق و جنبش‌های نوظهور ویژه طلاب از سوی مؤسسه معراج برگزار شد.

 

این دوره در سه رشته نقد فرقه‌های «عرفان حلقه»، «زیدیه و جریانات یمن» و «زرتشت» ویژه طلاب سطح دو برگزار شد که با استقبال گسترده طلاب همراه بود.

 

 

برای شرکت در این دوره 62 جلسه‌ای بیش از صد نفر از طلاب ثبت‌نام کرده بودند که تعدادی از آن‌ها پس از مصاحبه با اساتید مؤسسه به عنوان دانش پژوه مورد پذیرش قرار گرفتند.

 

کلاس‌های «شناخت و نقد عرفان حلقه» از سوی اساتید مجرب و متخصصی همانند حجج‌الاسلام حاج آقازاده، شریفی دوست، قاسمی، محمدی هوشیار و مشکانی برگزار شد، همچنین استاد قهرمانی در موضوع «عرفان حلقه و رسانه» به تدریس پرداخت.

 

 

در کلاس‌های «شناخت و نقد زیدیه و جریانات یمن» نیز حجج‌الاسلام فرمانیان، سلطانی، موسوی تنیانی و موسوی نژاد دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارائه دادند.

 

حجج‌الاسلام کاویانی و هراتی نیز از اساتید کلاس‌های «زرتشت و باستان‌گرایی» بودند که نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره موضوع مورد نظر بیان کردند.

 

 

همچنین دومین نشست علمی «گذری بر ادعاهای احمدالحسن الیمانی» در مؤسسه معراج برگزار شد.

 

مخاطبان این نشست اساتید و پژوهشگران ادیان، فرق‌ و جنبش‌های انحرافی بودند که در این نشست حجت‌الاسلام سید هادی صالحی به ارائه موضوع پرداخت.

 

 

در پایان نشست نیز جلسه پرسش و پاسخی برگزار و استاد صالحی به سؤالات مخاطبان درباره موضوع مورد بحث پاسخ داد.

 

همچنین گزارش رسا می‌افزاید؛ در مؤسسه معراج نخستین نشست علمی «بررسی تحولات مذهبی و سیاسی یمن در دوران معاصر» با حضور اساتید و پژوهشگران ادیان، فرق و جنبش‌های انحرافی برگزار شد.

 

 

در این نشست حجت‌الاسلام علی امیر‌خانی درباره تحولات یمن در سه موضوع «تحولات زیدیه، تحولات سیاسی یمن پس از فروپاشی حکومت امامان زیدی و تحولات یمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران» ارائه موضوع کرد.

 

در پایان این نشست نیز استاد امیرخانی به پرسش‌های حضار در زمینه‌های مختلف مورد بحث پاسخ داد.


/503/993/م

ارسال نظرات