۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۶۶۵۳۳
آیت الله مکارم شیرازی:

حسن خلق بایدا در خانواده‌ها گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی رعایت حسن خلق را از دلایل مهمی دانست که باعث ورود مسلمانان به بهشت می‌شود و گفت: حسن خلق سعادت دنیا و آخرت را برای هر کس به همراه خواهد داشت بنابراین سعی شود تا در خانواده‌ها این رفتار گسترش یابد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار همسران منطقه سوم نیروی دریایی سپاه آبادان در نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: «اکْثَرُ ما تَلْجُ بِهِ اُمَّتیَ الْجَنَّةَ تُقْوی اللهِ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ؛ بیشترین امتیازی که امت من به سبب داشتن آن به بهشت می رود، تقوای الهی و خوش خلقی است».
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: تقوا یعنی پرهیز از گناهانی مانند دروغ٬ غیبت٬ توهین و مانند این‌ها؛ پیامبر اکرم (ص) تنها رعایت چنین مواردی را از مهم ترین دلایل ورود مسلمانان به بهشت می‌دانند.
این مرجع تقلید افزود: حسن خلق مسلمانان نیز از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) دیگر دلیلی است که مسلمانان زیادی به خاطر آن وارد بهشت می‌شوند؛ مسلمان باید با دیگران برخورد خوبی داشته باشد.
وی ابراز داشت: متأسفانه دیده می‌شود بعضی در تمام لحظات و مسائل با مردم درگیر هستند؛ با همه سر جنگ دارند و نمی‌توانند با خلقی پاکیزه با مردم سخن بگویند؛ این افراد باید با چهره‌ای گشاده با مردم برخورد کنند تا مورد رحمت خداوند قرار گیرند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به زندگی ائمه اطهار (ع) و انبیای الهی گفت: رعایت حسن خلق در درون خانواده‌ها باعث خواهد شد تا اخلاق خوب و محترمانه در خانواده و بین فرزندان و همسران نهادینه شود؛ مشکلات زیادی از زندگی به این وسیله حل خواهد شد و زندگی‌ها آرام می‌شود.
این مرجع تقلید تصریح کرد: سوء رفتار باعث درگیری و جدایی همسران از یکدیگر خواهد بود بنابراین سعی شود تا بنیان خانواده را با استفاده از حسن خلق مستحکم کنید.
وی در پایان با نقل داستانی از پیامبر اکرم (ص) درباره عبور ایشان در کوچه‌های مکه و ریختن خاکستر داغ توسط مردی یهودی بر سر ایشان اظهار داشت: در این داستان پس این که یهودی مورد نظر متوجه می‌شود حسن خلق پیامبر اکرم (ص) ناشی از دین ایشان است به دین مبین اسلام ایمان می‌آورد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اهمیت حسن خلق و جذابیت آن برای افراد به این مقدار است که دین و مذهب فردی را عوض می‌کند پس شما سعی کنید در خانواده‌های خلق این مسأله را گسترش دهید و باعث سعادت دنیا و آخرت خود و خانواده‌تان گردید./836/پ202/ج
ارسال نظرات