۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۵۹۵
آیت الله طبرسی در گردهمایی علما و روحانیان مازندران:

وحدت و همدلی بزرگ ترین معروف در شرایط کنونی است/ سرنوشت کشور را به مذاکرات و توافق گره نزنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که در شرایط حساس کنونی بزرگ ترین معروف حفظ وحدت و همدلی است، از برخی افراد که برای حل مشکلات کشور نگاه شان به خارج متمرکز شده، انتقاد کرد و گفت: سرنوشت کشور را به مذاکرات و توافق گره نزنیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان مازندران که در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، شریعت شناسی و شریعت محوری را دو وظیفه ذاتی روحانیت در تاریخ برشمرد و گفت: کارنامه روحانیت در این دو بخش بسیار روشن و پر افتخار است.

 

وی با بیان این که فقه اکبر، اوسط و اصغر محصول انبیای الهی است، افزود: اگر فقه اکبر نباشد دو فقه دیگر معنی نخواهد داشت، چون فقه اکبر زیرساخت و زیربنای اصلی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که پس از شریعت شناسی باید شریعت محوری مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: روحانیت باید آنچه را که در حوزه های علمیه آموخته، افزون بر این که به جامعه منتقل می کند، خود نیز در عمل به آن پیشگام باشد و همه اعمال فردی و اجتماعی ما باید شریعت محور باشد.

 

آیت الله طبرسی مهم ترین دلیل موفقیت امام راحل، علما، مراجع و رهبر معظم انقلاب اسلامی را شریعت محور بودن دانست و تصریح کرد: همه فعالیت های ما باید در محور های اخلاق، مسائل دینی و شرعی و همچنین بیان عقاید به زبان ساده، صحیح و اصیل باشد.

 

وی با اشاره به این که روحانیت هم دیندار است و هم دین شناس، بیان داشت: زمانی یک روحانی و مبلغ می تواند به یک عالم ربانی تبدیل شود که به همه آن اصول مورد نظر عمل کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، نقش روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی را پررنگ و اثرگذار دانست و گفت: روحانیت به تناسب جمعیت خود بیشترین شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رشد و تعالی کشورمان اشاره کرد و افزود: امروز نظام اسلامی نعمت بزرگی دارد که رهبری آگاه، هوشیار، مدیر، مدبر و عالم در راس آن قرار دارد که توطئه های دشمنان را به خوبی می شناسند و کشور را همواره در مسیر رشد و تعالی هدایت می کنند.

  

آیت الله طبرسی با تجلیل از مدیریت حکیمانه و عالی رهبر معظم انقلاب در برهه ها و مقاطع مختلف، تأکید کرد: بنده می توانم بگویم که در حال حاضر لباس رهبری تنها مناسب و برازنده قامت حضرت آیت الله امام خامنه ای است.

 

وی با بیان این که امروز بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به دلیل فقدان رهبری مبتلا به بحران های بسیاری هستند، گفت: امروز همه ما باید به وجود چنین رهبری ببالیم و با تبعیت از ایشان به فکر تعالی بیش از پیش جامعه باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که شیعه در طول تاریخ همواره حسن انتخاب داشته است، گفت: رهنمودهای ولی فقیه در عرصه های مختلف همواره عامل پیشرفت و توسعه کشور است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و همدلی را بزرگ ترین معروف در شرایط امروز دانست و افزود: با وجود 36 سال تلاش و توطئه افکنی دشمنان، نظام اسلامی همچنان در اوج اقتدار قرار دارد که این نتیجه وحدت و همدلی ملت و دولت است.

 

آیت الله طبرسی در ادامه با بیان این که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان فقه سه گانه را برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنند، گفت: باید مردم را به اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی دینی تشویق کرد.

 

وی با تأکید براین که نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات توافق هسته ای گره زد، افزود: باید به ظرفیت های درونی کشور توجه کنیم و با بهره گیری از امکانات و توانمندی های داخلی تحریم های دشمنان را خنثی کنیم./950/پ201/ج

ارسال نظرات