۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۶۶۶۵۸
آیت الله نمازی:

ائمه جماعات معرفت شناسی را در اولویت برنامه‌های ماه رمضان قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که رسالت روحانیت در ماه مبارک رمضان مضاعف می شود، گفت: ائمه جماعات معرفت شناسی را در اولویت برنامه‌های ماه رمضان قرار دهند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، بعد از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات و اساتید حوزه های علمیه منطقه کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان یکی از وظایف مهم ائمه جماعات مساجد در ماه مبارک رمضان را تبیین معرفت شناسی و خداشناسی اعلام کرد و گفت: جامعه ای که در آن خدا را بشناسند هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: از نگاه آیات و روایات، اوج معرفت شناسی در سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) متبلور است، از این رو خدا را باید درست شناخت و اگر خدا را خوب بشناسیم هیچ مشکلی در جامعه به وجود نخواهد آمد و جامعه ای امن و آرام خواهیم داشت.

 

به گفته وی، مشکل بشریت دیروز و چالش بشریت امروز جهالت است و تمامی ظلم ها و جنایات ظالمانه امروز در دنیا به ویژه قتل عام کودکان و زنان مسلمان کشور یمن از سوی آل سعود، به دلیل این است که خدا را نمی شناسند و به فکر توسعه سلطنت خود هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از وظایف ائمه جماعات مساجد در ماه مبارک رمضان افزون بر فروع دین، اهتمام بر اصول دین است و خدا را به درستی به مردم معرفی کنند.

 

نقطه اوج قرآن آیة الکرسی است

آیت الله نمازی با اشاره به این که هر چیزی یک نقطه اوجی دارد و بلندترین نقطه و ارتفاع شتر کوهان او است گفت: از پیامبر اکرم(ص) سؤال کردند نقطه اوج و ارتفاع قرآن کجاست، پیامبر اکرم(ص) جواب داد آیت الکرسی است، این ها کدهایی است که خداوند به ما داده است تا براساس آن عمل کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از ائمه جماعات مساجد خواست در ماه مبارک رمضان اولویت اول خود را بحث خداشناسی و معرفی صحیح خدا به مردم قرار دهند، چرا که خدا هم دوست داشتنی است و هم هرآنچه که هست از او است و حیاتش ابدی است و تاریخ انقضا ندارد و شعبه ای از واجب الوجود است.

 

به گفته وی، در رأس جدول تبلیغاتی ائمه جماعات مسجد باید بحث معرفت شناسی و خداشناسی قرار داشته باشد که اگر بحث خداشناسی در جامعه تبیین شود، بقیه کارها معلول است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که بعد از ولایت، بحث معاد است گفت: تأکید برمعاد برای این است که مرگ بازدارنده و شکننده لذت ها است، از این رو ائمه جماعات مساجد باید توجه به مرگ و قبر و قیامت را برای مرم بیان کنند تا مشخص شود چرا بزرگان دین نیز حداقل روزی یک بار به قبرستان ها سر می زده اند.

 

وی اعمال نیک را فریاد رس انسان ها در قبر و قیامت دانست و افزود: در تاریکی قبر تمامی ارتباط بین انسان و دنیای خارج از قبر قطع می شود و تلفن همراه کارآیی ندارد تا طلب کمک شود و تنها ارتباطی که در قبر قطعه نمی شود ارتباط اعمال انسان با انسان است که در آنجا فریاد رس است.  

 

آیت الله نمازی همچنین از جماعات مساجد و اساتید حوزه علمیه درخواست کرد تا در جلسات ماه مبارک رمضان ارتباط و پیوند بین مردم و امام زمان(ع‍ج) را برقرار کنند و جلسات خود را با دعای فرج امام زمان آغاز و با دعای فرج امام زمان نیز به پایان ببرید.

 

لازم ذکر است، در برنامه کتاب سال حوزه از بین چند صد کتاب برگزیده حوزه، تعداد 12 کتاب برتر انتخاب و معرفی شدند و از بین 12 کتاب برتر سال حوزه در کشور 3 کتاب از حجت الاسلام ساجدی، حجت الاسلام گندمی و حجت الاسلام صادقی از شهرستان کاشان بود که در همایش ائمه جماعات و اساتید حوزه های علمیه منطقه کاشان از سه پژوهشگران کاشانی برتر در حوزه کتاب تقدیر و تجلیل شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات