۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۶۶۶۵۹
خطیب حرم مطهر رضوی؛

تربیت نسلی مستعد، از رسالت های خانواده های مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: یکی از رسالت های تربیتی خانواده های مهدوی تربیت نسلی مستعد و مهیا از نظر علمی و عملی برای یاوری و اجرای منویات امام زمان(عج) است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، خطیب حرم مطهر رضوی امروز در سلسله جلسات بیان معارف که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین نکات اخلاقی یاوران حضرت مهدی(عج) پرداخت و گفت: آموزه‌های تربیتی در حوزه اخلاق مهدوی، بخشی مهم از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در راستای اهداف رسالت و امامت به شمار می‌آید.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: تمام آموزه‌های اهل‌بیت(ع) برای تحقق اهداف رسالت و امامت است و از مهم‌ترین هدف‌های رسالت انبیای الهی و امامت ائمه، تعلیم و تربیت و تزکیه اخلاقی مردم محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: هدف اصلی اهل‌بیت(ع)از آموزه‌های تربیتی در حوزه صفات و رفتارهای اخلاقیِ امام مهدی(عج)، این است که نمونه بارز اخلاق انسان کامل، اسوه حسنه محاسن و مکارم اخلاق و الگوی عینی از تحقق هدف آفرینش معرفی شود و تلاش بشر برای سیر صعودی و دستیابی به حیات طیبه، در مسیر سالم و راه درست سیر و سلوک دینی، جهت یابد تا یاران امام مهدی(عج)به روشنی بتوانند ویژگی‌های آن حضرت را بشناسند و برای پیروی از ایشانتمام تلاش خود را به کار گیرند.

 

حجت الاسلام مهدوی کاشانی اضافه کرد: خانه های نورانی به نور ولایت و امامت، کانون تربیت سربازان امام زمان(عج) و عهده دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت هستند که تربیت دینی آنان بر اساس، قرآن و عشق پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) است.

 

 سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به لزوم آشنا ساختن فرزندان با آیات قرآنی در خصوص حضرت مهدی(عج) افزود: بیش از 200 آیه پیرامون امام زمان (ع) در قرآن وجود دارد که  برخی از آیات به طور مستقیم بر امام عصر و موضوعات مربوط به ایشان دلالت می کند که آشنایی با این آیات می تواند ما را با صفات و ویژگی های یاوران امام مهدی(ع) و خصوصیات حکومت ایشان و دیگر موارد مربوط به امام زمان(ع)، مأنوس کرده و زمینه ظهور آن منجی بشریت زودتر تحقق یابد.

 

وی جنگ با ستمگران، مبارزه با انحراف ها و برداشت های نادرست از دین، عمران و آبادی کشورها و برقراری عدالت را از جمله ویژگیهای یاران امام زمان ذکر کرد.

 

 حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: یـاران خـاص حضرت مهدی(عج) در پرتو تعالیم امام خویش، به شناختی دست می یابند که هیچ اشـتباه و انحرافی در آن وجود ندارد. آنان راه و روش دین خدا و امام عظیم الشان خویش را بـه  صورت یک دت، یکسان و منسجم برای توده های ناآگاه تبیین می کنند و به طور هماهنگ بـه نـشـر تـعـالیـم نـاب اسـلامـی مـی پردازند.

 

گفتنی است سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف همه روزه قبل از نمازهای یومیه در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات