۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۶۶۶۸۲
در برنامه یاد خدا مطرح شد:

معاد لحظه‌به‌لحظه در زندگی انسان تکرار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که میان زندگی انسان در دنیا و زندگی پس از مرگ نقطه فصل و جدایی وجود ندارد، گفت: معاد لحظه‌به‌لحظه در زندگی انسان تکرار می‌شود.
قبرستان و ياد مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، کارشناس رسانه ملی، عصر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما، بابیان این‌که میان زندگی انسان در دنیا و زندگی پس از مرگ نقطه فصل و جدایی وجود ندارد، گفت: معاد لحظه‌به‌لحظه در زندگی انسان تکرار می‌شود.

 

وی افزود: معاد در آیات قرآن به معنای رجوع و مکان بازگشت است بازگشتی که برای رسیدگی به اعمال انسان در یک روز معین انجام می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که مبدأ و مقصد معاد با ذکر الله است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به یاد معاد باشیم باید با ذکر الله مأنوس شویم و ذکر خدا را زیاد بر زبان و جسم جاری کنیم و غفلت از ذکر الله موجب غفلت از معاد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی بابیان این‌که معاد دارای یک سری مشتقات است که در قرآن کریم به آن اشاره‌شده است، اظهار کرد: معاد جسمانی و روحانی از مشتقات معاد است که در سوره قصص، در آیه 29 سوره اعراف، در آیه 51 سوره اسرا، آیه 13 سوره عروج و در آیات سوره روم به آن اشاره‌شده و بیان‌شده است که معاد انسان به همان‌گونه که در ابتدا خلق‌شده و جسم و روح انسان باهم در قیامت حاضر می شوند و به شکل دقیق مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: معاد موجب نظام‌مندی و هدفمندی نظام خلقت شده و از هرج‌ومرج طلبی و هرزگی انسان جلوگیری کرده به زندگی او نظم خاص و هدفمندی می‌دهد و موجب می‌شود که انسان با یاد مرگ از فرصت‌هایی که در اختیار دارد به نحو احسن در زندگی بهره گیرد.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که بهای انسان بهشت است، ادامه داد: انسان اگر خود را به چیزی غیر از بهشت بفروشد ضرر کرده است و چنین انسانی دیگر نمی‌تواند ارزش وجودی خود را به دست آورد.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی بابیان این‌که اگر می‌خواهیم معاد را درک کنیم باید حجاب‌ها را از مقابل دیدگان خود کنار بزنیم، گفت: این کنار زدن حجاب تنها با ذکر خداوند به دست می‌آید.

 

وی یادآور شد: برای این‌که بتوانیم خود را برای معاد آماده کنیم باید به این نکته توجه کنیم که هرچه از عمر ما می‌گذرد به معاد نزدیک می‌شویم و معاد همیشه در نزدیکی ما است پس خود را به نحو شایسته برای آن آماده کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات