۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۶۶۸۵
آیت‌الله مهمان نواز:

وابستگی به بیگانه با آرمان‌های نظام منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: خودکفایی و استقلال کامل کشور در همه حوزه ها، مانع از زورگویی و زیاده خواهی دشمنان در موضوعات مختلف می شود.
آيت الله مهمان نواز - ديدار ا مديران جهاد کشاورزي خراسان شمالي آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رییس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با تأکید بر تلاش بیشتر برای رونق کشاورزی، اظهار کرد: باید در راستای خودکفایی، استقلال کامل کشور و قطع وابستگی به کشورهای خارجی در حوزه های مختلف از جمله بحث تأمین غذا تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی با بیان این که تقویت کشاورزی مهم ترین نقش را در استقلال غذایی کشور ایفا می کند، تصریح کرد: نمی توان در حالی که برای تأمین مواد غذایی ضروری خود نیازمند واردات از کشورهای دیگر هستیم، از استقلال کامل غذایی سخن گفت.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر رفع مشکلات کشاورزان و بهبود وضعیت کشاورزی در استان و کشور، افزود: فعالان عرصه کشاورزی و تولید غذای کشور به نوعی سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند که برای تأمین نیازهای مردم جامعه اسلامی فعالیت می کنند.

 

امام جمعه سابق بجنورد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی موفق را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی درمان همه دردهای کشور است که این مهم با تولید و تلاش بیشتر تحقق می یابد.

 

وی تصریح کرد: در واقع خودکفایی و استقلال کامل کشور در همه حوزه ها، مانع از زورگویی و زیاده خواهی دشمنان در موضوعات مختلف می شود.

 

آیت الله مهمان نواز از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی خواست تا با تولید بهینه و فعالیت بیشتر، کشور و نظام اسلامی را به استقلال کامل رسانده و اجازه ندهند برای تأمین نیاز غذایی کشور دست نیاز به سوی بیگانگان و دشمنان دراز کنیم چرا که دشمنان به طور حتم در مواقع ضروری از این ضعف و نیاز علیه ملت و کشور ما استفاده می کنند.

 

وی با بیان این که موفقیت در بخش های مختلف منوط به تولید مؤثر و درست است، اضافه کرد: با افزایش کمی و کیفی تولید می توانیم اقتصاد کشور را توسعه داده و اهداف و آرمان های مورد نظر جامعه اسلامی را با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: اگر در حوزه های مختلف اقدام اساسی نکرده و منتظر باشیم دیگران نیازهای ما را تأمین کنند باید همیشه تابع محض و نوکر آنها باشیم و این موضوع نیز با ذات مسلمانی و آرمان های نظام اسلامی منافات دارد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: بر این اساس می بایست متولیان و فعالان بخش کشاورزی با تقویت بیش از پیش این بخش، زندگی افراد جامعه اسلامی را بیش از گذشته رونق دهند.

 

عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این سازمان و میزان تولید محصولات کشاورزی مختلف در استان ارائه داد.

 

وی با بیان این که تأمین امنیت غذایی مردم مهم ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی بوده و تمامی تلاش ها نیز در این راستا انجام می شود، خاطرنشان کرد: با وجود تغییرات اقلیمی و حوادث غیرمترقبه، ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور نشان دهنده وجود توان تأمین امنیت غذایی کامل در کشور است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات