۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۷۰۶
رییس مؤسسه مهد قرآن:

مؤمن برای رسیدن به توافق، دچار وادادگی نمی‌شود/ قرآن برای هر سؤالی پاسخ دارد

خبرگزاری رسا ـ پرهیزکار با بیان این‌که قرآن برای سؤالی پاسخ دارد، گفت: مؤمن نباید خود و کشورش را وادهد تا به یک توافق دست یابد.
پرهيزکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهریار پرهیزکار، رییس مؤسسه مهد قرآن، عصر امروز در آئین نکوداشت مربیان و خادمان قرآن در بیست و سومین سالگرد تأسیس مؤسسه مهد قرآن که در همین مؤسسه برگزار شد، ضمن تشکر از کسانی که در این حرکت قرآنی فعالیت داشتند، گفت: از سال 71 که مهد قرآن تاسیس شده و ثمرات فراونی داشته است.

 

وی افزود: بسیاری در این مؤسسه حافظ قرآن شدند و ده‌ها هزار نفر نیز که با قرآن مانوس شدند بسیار ارزشمند است هرچند حافظ قرآن نشده باشند.

 

رییس مؤسسه مهد قرآن، در ادامه عنوان کرد: این تشکیلات و مؤسسات مختلف در حال فعالیت هستند اما در این زمینه افزون بر همه تلاش‌هایی که صورت گرفته هنوز به آنچه باید نرسیدیم.

 

این قاری بین المللی بیان داشت: همه ما باید به داشتن قرآن شادمان باشیم زیرا قرآن از هر آنچه که ما داریم بهتر است.

 

استاد پرهیزکار، با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، گفت: به قرینه می‌توان فهمید اگر 10 میلیون حافظ قرآن در کشور باشند این به نوبه خود دیگران را به قرآن نزدیک می‌کند.

 

رییس مؤسسه مهد قرآن افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند که امیدواریم روزی فرا رسد که مردم ما آنقدر با قرآن آشنا شوند که تکلیف و وظایف خود را از قرآن اخذ کنند.

 

این قاری و حافظ مشهور کشور عنوان کرد: یعنی قاری یا حافظ قرآن در برخورد با فتنه، شبهه، بحران یا هر سوالی که به ذهن می‌رسد پیش از این‌که از دیگران سوال کند با فهم، بصیرت و آگاهی که از  قرآن دارد بتواند پاسخ مناسبی برای این مسائل داشته باشد.

 

وی با اشاره به لطمه ناشی از عدم سواد قرآنی در کشور گفت: لطماتی که تا امروز از نبود سواد قرآنی، بصیرت و آگاهی به مردم ما وارد شده فراوان است، فرهنگ قرآن و عجین شدن با آن برای همه چیز پاسخ دارد.

 

رییس موسسه مهد قرآن، افزود: به عنوان مثال در قضایای هسته‌ای، اجرای اسلام از سوی پلیس، بد یا خوب بودن دلواپسی، دفاع از مظلوم در سیاست خارجی، آیا فتنه را باید فراموش کرد یا حتی آب نوشیدن ما نیز مشروط به رفع تحریم می‌شود، قرآن برای همه این موارد پاسخ دارد.

 

این قاری و حافظ مشهور کشور در ادامه ابراز کرد: این صحبت‌ها سیاسی نیست شما این موارد را به قرآن عرضه کنید ببینید آیا درست است که مومن به این میزان خود و کشور خود را وادهد تا به یک توافق دست یابد.

 

پرهیزکار در ادامه گفت: این که امروز صرفا حافظ قرآن داشته باشیم کافی نیست حافظ قرآن باید کاربردی باشد یعنی حافظ تکلیف خود را از قرآن بگیرد.

 

رییس مؤسسه مهد قرآن افزود: قرآن خواندن خوب است اما چیزی جای حفظ قرآن را نمی‌گیرد و هیچ کس به اندازه حافظ قرآن با قرآن مانوس نیست.

 

این قاری و حافظ مشهور کشور با پیشنهاد حفظ موضوعی قرآن، اظهار داشت: من حفظ موضوعی قرآن را برای کسانی که قادر به حفظ کل قرآن نیستند پیشنهاد می‌کنم، می‌شود موضوعات حساس اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را از قرآن استخراج کرده و این آیات کاربردی در زندگی را حفظ کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات