۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۶۶۷۵۲
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:

بعد مبارزاتی شهید مطهری مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که شهید آیت‌الله مطهری با توجه به لایحه کاپیتالاسیون فرمودند که باید چند تن از سران رژیم شاهنشاهی به خاک افکنده شوند تا دیگران عبرت بگیرند، گفت: وقتی این سخن را در ملاقات خصوصی با حضرت آیت‌الله سیستانی مطرح کردم، ایشان سؤال کردند مگر آقای مطهری چنین سخنی گفته بودند.
محمد نبي حبيبي، دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت بیست و ششم خرداد سالروز شهدای موتلفه سخنرانی کرد و با اشاره به گستاخی‌های فراوان رژیم شاهنشاهی پس از 15 خرداد 42، گفت: رژیم شاه که در مزدوری آمریکایی‌ها ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌داد، مرتکب اعمالی شد که در شأن هیچ حکومتی نیست.
 
وی یکی از این اعمال را تصویب لایحه کاپیتالاسیون عنوان و ابراز کرد: دوستان مؤتلفه اسلامی در آن زمان از این لایحه مطلع شدند و به امام راحل اطلاع دادند که امام فرمودند باید سند معتبری در این زمینه ارائه دهید که سند معتبری را از تصویب‌نامه رسمی مجلس شورای ملی را شبانه ارائه کردند که در آن آمده بود هر جنایتی که کارشناسان آمریکایی حاضر در ایران مرتکب شدند قوه قضائیه ایران حق محاکمه آنها را ندارد.
 
وی در ادامه با بیان این‌که شهید آیت‌الله مطهری با توجه به این لایحه فرمودند که باید چند تن از سران رژیم شاهنشاهی به خاک افکنده شوند تا دیگران عبرت بگیرند، به ملاقات خصوصی چندی پیش خود با حضرت آیت‌الله سیستانی اشاره کرد و گفت: وقتی این سخن را آنجا مطرح کردم، آیت‌الله سیستانی فرمودند مگر آقای مطهری چنین سخنی گفته بودند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بعد علمی، اندیشه‌ای و معنوی شهید آیت‌الله مطهری زبانزد همگان است، اما بعد مبارزاتی وی مغفول مانده است که باید در این زمینه کار اساسی انجام شود.
 
وی با بیان این‌که اعضای مؤتلفه اسلامی پس از این‌که فتوای شرعی حضرت آیت‌الله میلانی را دریافت می‌کنند اقدام به حمله مسلحانه کردند، اظهار داشت: وقتی شهدای مؤتلفه را به میدان تیر پادگان حشمتیه می‌برند به آرزوی دیرینه خود در یک تیربار وحشیانه نائل می‌شوند./920/پ202/ش
ارسال نظرات