۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۶۶۷۶۹
امام جمعه موقت شهرری:

ملت ایران در برابر تحریم مقاوم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: ملت ایران در برابر هر تحریمی مقاوم است و این دشمن است که به مذاکره با ما احتیاج دارد.
ابراهيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید خود را برای این ماه عزیز آماده کنیم.

 

وی افزود: در این ماه افزون بر مساجد باید همه اماکن آماده استقبال از ماه مبارک رمضان شوند.

 

امام جمعه موقت شهرری، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، عنوان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: در ماه مبارک رمضان باید همه وجود خود را آماده کرده و از هر آلودگی دور نگه داشت؛ بهترین عمل در این ماه اجتناب از گناه است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی، در ادامه اظهار داشت: رمضان ماه نزول قرآن بر قلب پیامبر(ص) یعنی همان انسان کامل است، امام باقر(ع) می‌فرمایند: در ماه رمضان قرآن نازل شد و این ماه بهار قرآن و ضیافت الهی است.

 

وی با اشاره به 23 خرداد سالروز فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، گفت: امام راحل آن زمان ضرورت انقلاب فرهنگی را در جامعه حس کردند امروز نیز ما باید در ماه رمضان در زمینه فرهنگ روزه‌داری بیشتر تلاش کرده و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه دینی خود بدانیم.

 

امام جمعه موقت شهرری، با اشاره به 24 خرداد سالروز انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: رهبر انقلاب در سالگرد امام راحل فرمودند: امام راحل 10 سال بعد از انقلاب عمر کردند در این ده سال یک روز انتخابات عقب یا جلو نشده و ایشان همیشه نخستین فردی بودند که پای صندوق رای آماده می‌شدند، این همان دموکراسی است که مردم آمده و به آن رای می‌دهند.

 

وی افزود: ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل فتنه 88 به این دلیل است که می‌خواهند از قانون و دموکراسی حمایت کنند، در سال جاری که انتخابات مجلس و خبرگان را داریم باید زمینه حضور مردم فراهم شده و به انتخاب آنها احترام گذاشته شود، این مطالبه مقام معظم رهبری است که نباید مردم را از نظام جمهوی اسلامی ناامید کرد.

 

امام جمعه موقت شهرری، با اشاره به سه شنبه سالروز شهادت فدائیان اسلام، گفت: این شهدا در ظلمات استبدادی مبارزه کرده و شهید شدند و نشان دادند که اگر ایرانیان ظلم ببینند سکوت نکرده و استکبار را از پای در خواهند آورد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی، با اشاره به 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازنددگی به فرمان امام عنوان کرد: اقدامات جهاد سازندگی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه کشاورزی با وجود دستان خالی قابل تقدیر است.

 

امام جمعه موقت شهرری در ادامه با اشاره به اتفاقات کشور و مردم یمن گفت: زمانی انصارالله در یمن نیروی کوچکی در استان صعده بودند، اوایل 30 درصد اما اکنون 90 درصد بین مردم محبوبیت دارند آن زمان صعده اما اکنون کل کشور طرفدار آنها است، در حال حاضر چنان دارای قدرت شدند که می‌گویند تا هر زمان که سعودی‌ها علیه ما بجنگند ما نیز خواهیم جنگید.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی، با اشاره به شکست اردوغان، اظهار داشت: اردوغان سودای امپراتوری عثمانی را در ذهن خود می‌پروراند و می‌خواست به سوریه لشکرکشی کند اما شکست خورد، اردوغان زمانی که با داعش اسلحه می‌داد نمی‌دانست که امروز چنین از مردم خود سیلی خواهد خورد و رای نخواهد آورد.

 

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 بیان داشت: مذاکرات در آخرین مرحله خود است همه می‌گفتند ایران منزوی و عقب افتاده است در حالی که امروز 5 کشور بزرگ دنیا برای مذاکره با ما آمدند در حالی که آنها این مذاکرات را خواستند در غیر صورت ملت ایران در برابر هر تحریمی مقاوم است و آنها هستند که به مذاکره احتیاج دارند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات