۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۸۳۶
مسؤول تربیت آموزش ناحیه مقاومت سپاه امام صادق:

مهم‌ترین هدف در حکومت اسلامی تربیت یار برای امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت آموزش ناحیه مقاومت سپاه امام صادق(ع) در مورد شرایط ظهور امام زمان(عج)، گفت: ما باید به فکر خود سازی و تربیت یار برای امام زمان(عج) باشیم.
حجت الاسلام محسن مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری مسؤول تربیت آموزش ناحیه مقاومت سپاه امام صادق(ع) امشب در گلستان شهدای اصفهان در مورد شرایط ظهور امام زمان(عج)، گفت: ما باید به فکر خود سازی و تربیت یار برای امام زمان(عج) باشیم.

 

وی با استناد به روایات معصومان شرایط تحقق ظهور را چهار مورد برشمرد و ابراز داشت: وجود حاکم الهی، دین الهی، یاران الهی و وجود امت الهی از شرایط تحقق ظهور است.

 

حجت الاسلام مظاهری با بیان این که حاکم الهی و دین الهی در حال حاضر وجود دارد اظهار داشت: با وجود عوامل موجود در جامعه ما باید برای تربیت یاران الهی و ایجاد امت الهی تلاش کنیم.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به داستان معروف فرد خراسانی که با چهار هزار لشکر به خدمت امام حسن مجتبی(ع) آمد و آمادگی خود را برای قیام علیه معاویه اعلام داشت و حضرت به او امر کردند که وارد تنور شو و او از امر امام معصوم اعراض کرد، گفت: انسانهای امروز نیز همانند فرد خراسانی مقام امام را به عنوان ولی خداوند درک نکرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به روایات ویژگی های یاران حضرت بقیة الله، را برشمرد و ابراز داشت: این یاران، به وجود خداوند و امام زمان(عج) معرفت عمیق دارند، مطیع محض اوامر امام خود هستند، عبادتی فراتر از انجام واجبات و ترک محرمات دارند، اهل ایثار و شهادت طلبی اند، شجاع و دلیرند، در برابر مشکلات صبورند، با یکدیگر متحدند و اهل تقوا و پرهیزکاری هستند.

 

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به صبر و استقامت یاران حضرت مهدی(عج) گفت: در شرایط فعلی، مسؤولان و ملت هیچگاه نباید در برابر سختی ها و تحریم هایی که از طرف استکبار جهانی علیه ملت ایران به اجرا در آمده تواضع کنند و از خواسته هایی که حق مسلم آنهاست عقب نشینی کنند.

 

این پژوهشگر علوم دینی به نقش انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه می فرمود «یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران به وجود آوردن شرایطی برای تربیت یار برای امام زمان(عج) است»، بنابراین ما باید در شرایط آماده فعلی، ابتدا خودسازی کنیم و پس از آن به فکر تربیت یار برای آن حضرت باشیم تا بتوانیم زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شویم.

 

مسؤول تربیت آموزش ناحیه مقاومت سپاه امام صادق(ع) به توصیف شرط چهارم ظهور امام  زمان (عج)، یعنی آماده بودن امت الهی پرداخت و گفت: مردم باید در ندبه هایشان از ته دل وجود خود امام را از خداوند طلب کنند نه این که بخواهند کسی بیاید و مشکلاتشان را حل کند، زیرا چه بسا ممکن است گره مشکلات به دست افرادی غیر از امام باز شود.

 

حجت الاسلام مظاهری در پایان به هدف ایجاد انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) که فرمود «انقلاب ما مقدمه انقلاب جهانی اسلام به دست حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود» اشاره کرد و ابراز داشت: ما باید در هر شرایطی در برابر مشکلات مقاومت کنیم تا زمینه برای ظهور حضرت حجت(عج) مهیا شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات