۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۲۶۶۸۴۶

امام جمعه جدید هشترود معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جدید شهرستان هشترود با حضور مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در مراسم معارفه امام جمعه جدید هشترود اظهار داشت: همه باید به مسایل دینی و اجتماعی آگاهی داشته باشند و بهترین مکان نیز برای این منظور، محل های نماز جمعه است.

 


وی با بیان این‌که آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، نماد وحدت امت اسلامی بوده و برگزاری باشکوه آن موجب شادی دوستداران اسلام و انقلاب و یاس دشمنان می شود، خاطرنشان کرد: اقامه پرشور نماز جمعه، بنیان نهادن سنگر مستحکم اسلام بوده و ذکر نام خدا در این آیین موجب قوت قلب برای مسلمانان و هراس دشمنان انقلاب می شود.

 


حجت الاسلام تقی‌زاده برگزاری نماز جمعه در 800 شهر کشور را نشانه اهمیت این فریضه الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه های دشمنان محسوب می شود، از این رو نباید این سنگر را خالی گذاشت.

 


مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که ائمه جمعه پیش قراولان سنگرهای دینی و سیاسی جامعه بوده و آئین نماز جمعه در راستای آگاهی بخشیدن به مردم در خصوص مسایل اجتماعی، سیاسی و دینی برگزار می شود، ادامه داد: با وجود تلاش بی وقفه دشمنان نظام اسلامی، برگزاری آیین نماز جمعه تعطیل بردار نیست.

 


بنابر این گزارش، در این مراسم طی حکمی از سوی حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام علی رحیمی به مدت سه سال به امامت جمعه شهرستان هشترود منصوب شد، وی دانش آموخته سطح 4 حوزه بوده و حدود هشت سال نیز در دروس خارج مراجع عظام آیت الله وحید خراسانی، آیت الله مکارم شیرازی، مرحوم آیت الله تبریزی و آیت الله سبحانی شرکت داشته است.

 


حجت الاسلام رحیمی به مدت 9 سال دوره تخصصی تبلیغ را در حوزه علمیه قم گذرانده و جزو مبلغان ویژه این حوزه محسوب می شود. وی مؤلف سه کتاب در دست چاپ با موضوعات ابعاد تربیتی و اخلاقی حجاب، معاد شناسی و داستان های اخلاقی است و با زبان های انگلیسی و عربی نیز آشنایی کامل دارد.

 


امام جمعه جدید هشترود به مدت یک دوره امام جمعه شهرستان سُجاس استان زنجان و پنج سال نیز امام جمعه شهرستان نمین استان اردبیل بود و از مراجع عظام حضرات آیات خامنه ای، مکارم شیرازی، نوری همدانی و … در امور حسبیّه و شرعیه نیز اجازه دارد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات